دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
تزریق چربی به چانه

تزریق فیلر چانه برای صورت گرد و کشیده

یکی از روش های درمانی برای افرادی که به دنبال افزودن حجم به چانه یا ناحیه زیر فک خود هستند، استفاده و تزریق فیلر چانه یا ژل چانه است. استفاده از این روش زیبایی، موجب فرم دهی چانه و در نهایت چهره زیباتر خواهد شد. فیلر چانه، ژل های پوستی تزریقی هستند که به منظور افزودن حجم به چانه و کانتور فک پایین یا همان زاویه سازی استفاده می شوند. این ژل ها، از مواد مصنوعی و طبیعی تهیه و تولید شده و برای پر کردن یا بزرگ نشان دادن ناحیه ای خاص و همچنین صاف شدن چین و چروک ها، تزریق می شوند. این مورد می تواند خط فک پایینی را تقویت کرده و زاویه صورت را متعادل کند.

تزریق فیلر چانه چگونه انجام می شود؟

به طور کلی باید گفت، فرآیند تزریق فیلر چانه، همانند تزریق فیلر به سایر نواحی صورت یا بدن می باشد. بسیاری از افراد برای ایجاد تغییرات دائمی از تغییرات دائمی مانند جراحی چانه و گونه استفاده می کنند. این تزریق، به صورت سرپایی و در مطب پزشک انجام شده و احتیاجی به استراحت ندارد. در مرحله اول، پزشک، پوست محل تزریق را ضدعفونی کرده و برای بی حسی ناحیه مربوطه، از لیدوکائین استفاده می کند. ممکن است در مواردی، پزشک قبل از شروع تزریق، از داروی بی حسی استفاده کند یا لیدوکائین را، در سرنگ پر کننده پوستی، مخلوط نماید. در مراحل آن از سوزن یا کانول استفاده می شود. 

استفاده از کانول برای تزریق در چانه، خطر سوراخ شدن رگ خونی و ایجاد کبودی و عوارض بیشتر را کاهش می دهد. در حین تزریق فیلر چانه، بیمار نباید حرف بزند تا پزشک به درستی ژل را تزریق کند. در طول تزریق، چندین بار این عمل در چانه و فک انجام می شود. در مرحله آخر، پزشک، به شما ویزیت بعد از عمل و انجام تزریق های اضافی و مجدد را گفته و شما باید در تاریخ مشخصی به مطب مراجعه کنید. مدت زمان تزریق به همراه آماده سازی و طی این مراحل، 30 تا 60 دقیقه خواهد بود.

تزریق به چانه

تزریق فیلر چانه برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی، تزریق فیلر چانه برای افرادی که با مشکلات مشخصی در گیر هستند، توصیه می شود. موارد زیر برخی از این مشکلات است که با تزریق فیلر به راحتی درمان می شود.

  • افرادی که پوست افتاده ای دارند.
  • افرادی که دچار چین و چروک های عمقی در بافت چانه هستند.
  • افرادی که چانه های عقب رفته ای دارند.
  • افرادی که دچار غبغب آویزان هستند.
  • افرادی که به طور کلی از فرم صورت خود ناراضی هستند.

لیفت اندوسکوپی پیشانی

اقدامات و نکات قبل از تزریق فیلر چانه

بهتر است قبل از تزریق فیلر، اقدامات مراقبتی خاصی را انجام داد. رعایت کردن نکات و انجام این اقدامات، در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار موثر خواهد بود. برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • از 3 روز قبل از انجام فیلر چانه، داروهایی مانند ژلوفن، مفنامیک اسید، مولتی ویتامین، آسپرین و یا ترکیباتی که حاوی ویتامین کا هستند را، مصرف نکنید.
  • از 2 روز قبل از انجام فیلر چانه، از سبزیجات کمتری استفاده کنید.
  • در صورت سیگاری بودن، مصرف سیگار را در روز های قبل از تزریق فیلر، کم کنید.
  • از 2 هفته قبل از انجام فیلر چانه و بعد از آن، از جرم گیری دندان، بیوپسی، جراحی یا خالکوبی خودداری کنید.

تاثیر تزریق فیلر چانه بر زیبایی

امروزه، پیشرفت های علم پزشکی، امکان اصلاح شکل و طول چانه را بدون نیاز به جراحی فراهم کرده اند. داشتن یک چانه برجسته و باریک، موجب می شود ظاهری جذاب و اثر گذار تر داشته باشید. از فیلر چانه، برای انجام موارد متعددی می توان استفاده کرد تا علاوه بر داشتن پوستی صاف و یک دست، ظاهری جوان تر را تجربه کنید. در ادامه، به برخی از تاثیرات تزریق فیلر چانه بر زیبایی صورت اشاره می کنیم.

  • اندازه چانه: با تزریق فیلر چانه، می توان اندازه چانه را افزایش داد. این امر، در زیبایی صورت بسیار موثر خواهد بود.
  • طول چانه: استفاده از فیلر چانه در افرادی که چانه و فک کوچکی دارند، موجب حجیم کردن چانه ها شده و مشکل، به راحتی برطرف می شود.
  • برآمدگی چانه: این مشکل، از رایج ترین موارد در بین افراد است که با تزریق فیلر چانه رفع شده و به این ترتیب، چانه ای برجسته تر و قوی تر خواهید داشت.
  • شکل چانه: ممکن است افرادی با چانه های عریض تر یا زاویه دارتر به دنبال چانه های گرد تری باشند. استفاده از فیلر چانه در رسیدن به این نتیجه بسیار موثر است.
  • تقارن چانه: در صورت نامتقارن بودن چانه، این مورد می تواند موثر واقع شود.

نکاتی که باید قبل از تزریق فیلر چانه بدانید

اگر چه انجام موفقیت آمیز فیلر چانه، به مهارت و تخصص بستگی دارد. با این حال، بیمار، باید نکاتی را قبل از تزریق فیلر چانه بداند، تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسد. افرادی که به مصرف دخانیات یا الکل عادت دارند، بهتر است برای مدتی از مصرف آنها پرهیز کنند. در صورت داشتن حساسیت دارویی یا بیماری های خاص، بهتر است در جلسات مشاوره، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. علاوه بر این ها، اگر آستانه تحمل درد پایینی دارید، با مشورت پزشک، چند ساعت قبل از تزریق، مسکن مصرف نمایید. یک روز قبل از انجام تزریق، حمام کرده و سعی کنید آرایش نداشته باشید. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *