دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر گونه

گاهی صورت افراد به صورت طبیعی فاقد برجستگی‌های زیبا همچون گونه است. گاهی با افزایش سن، سطح چربی بدن کاهش پیدا می‌کند و صورت مانند گذشته شادابی و طراوت را ندارد و حالت دفرمه پیدا می‌کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید و تغییرات اساسی به چهره خود بدهید، تزریق فیلر گونه است. تزریق فیلر به گونه‌ها حجم می‌د‌هد، صورت را پر می‌کند و چین و چروک‌های اطراف گونه‌ها را از بین می‌برد. اما، انتخاب پزشک ماهر در این تکنیک اهمیت ویژه‌ای دارد. پزشکی که بداند دقیقا با تزریق چه مقدار فیلر می‌تواند چهره شما را به صورت طبیعی کمی زیباتر کند. بدون اینکه گونه‌های شما را به شکل غیر متعارفی برجسته کند. یا حالتی نامتقارن به صورت شما بدهد کارش را به درستی انجام می‌دهد.

تزریق فیلر گونه چگونه انجام می شود؟

پزشک محل مورد نظر را به صورت موضعی بی حس می‌کند. بی حسی میزان درد تزریق را کمتر می‌کند. تزریق فیلر تنها 20 دقیقه زمان می‌برد. پزشک مقدار فیلر یا ژل مورد نظر را در نقاط مورد نظر مانند گونه‌ها تزریق می‌کند. تاثیر آن بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است. اما، برای اینکه نتیجه بهتری از تزریق را بتوانید تجربه کنید، بهتر است حدود دو روز تا دو هفته صبر کنید. بعد از دو هفته، نتیجه واقعی و به اصطلاح جاافتاده را خواهید دید. معمولا تزریق باید به گونه‌ای باشد که قسمت سیب گونه و کات گونه به زیبایی تمام مشخص شود. بدون اینکه اغراق آمیز باشد.

نکته: بخش محدب گونه سیب گونه نام دارد و خط زیر آن کات گونه نامیده می‌شود.

لیپوساکشن غبغب

تزریق فیلر به گونه

مزایای تزریق فیلر گونه

در مقایسه با جراحی‌های زیبایی اگر بخواهیم تزریق فیلر را بررسی کنیم، باید گفت تزریق فیلر گونه مزایای بسیاری دارد که به این شرح است.

  • نتیجه دهی فوری بدون عوارض بعد از جراحی
  • هزینه کمتری نسبت به پروتز گونه دارد.
  • ریسک عمل ندارد
  • مدت زمان ماندگاری کمی دارد و همیشگی نیست. پس، اگر روزی دلتان خواست که به حالت طبیعی خود بازگردید. تنها بعد از مدت زمان کوتاهی اثر خود را از دست می‌دهد و فیلرها جذب بدنتان می‌شود.
  • زمان بهبود سریع است و دوران نقاهت ندارد.
  • بعد از تزریق فیلر می‌توانید مدل آن را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.
  • یکی از بهترین روش‌های جوانسازی و لیفت صورت موقت است.
  • در مطب پزشک قابل انجام است و سرپایی می‌توانید آن را انجام دهید.

✔ درباره جراحی فک بیشتر بدانید

تزریق فیلر گونه برای چه کسانی مناسب است؟

به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تزریق فیلر گونه برای افرادی که این شرایط را دارند امکان پذیر است. افرادی که از نظر سلامت در بهترین حالت خود قرار دارند و سیگار نمی‌کشند می‌توانند برای تزریق فیلر به گونه اقدام کنند. اما تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب است؟ افرادی که شرایط زیر را داشته باشند.

  • گونه‌های فرو رفته و صورت بسیار لاغری دارند.
  •  افرادی که صورت آن‌ها نیاز به اصلاح فرم دارد و با تزریق کمی فیلر شکل بهتری پیدا می‌کند.
  •  افرادی که تمایل دارند چین و چروک‌های اطراف ناحیه چشم و گونه‌های آن‌ها رفع شود.
  • افرادی که به زاویه سازی صورت علاقه دارند، می‌توانند از فیلر برای این کار استفاده کنند.

ماندگاری تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر گونه بعد از چند روز روی صورت اثر خودش را کم کم نشان می‌دهد. مدت زمان ماندگاری فیلر گونه بین 6 ماه تا 2 سال است. البته، مدت زمان ماندگاری فیلر با توجه به نوع فیلر و نوع برندی که فیلر از آن تهیه شده است می‌تواند متفاوت باشد. برخی از فیلرهای گونه، به صورت تدریجی و بعد از مدتی از طریق بافت پوست متابولیزه شده و حل می‌شوند.

آیا تزریق فیلر به گونه خطرناک است؟

فیلر در واقعی ژلی است که باعث افزایش حجم نواحی اطراف گونه می‌شود. این ژل‌ها بین 6 ماه تا دو سال جذب بدن می‌شوند. اما، برای بدن مضر نیستند. تنها عامل خطرناک تزریق فیلر، پزشک غیر متخصص است. فردی که نه تنها علم انجام کار را ندارد. بلکه، از نظر تجربه کاری هم دانش و سابقه کار مفید ندارد. این افراد اگر بخواهند تزریق فیلر برای شما انجام دهند، ممکن است خطر آفرین باشند. بنابراین، تزریق فیلر به گونه باید تنها توسط پزشک متخصص انجام شود و افرادی که دوره‌های تزریق فیلر یا ژل غیر آکادمیک را شرکت کرده‌اند، صلاحیت تزریق ندارند. پزشک مربوطه اگر دانش کافی نداشته باشد، ممکن است تزریق نامتقارن در محل نامناسب انجام دهد و پیامدهای خطر آفرینی برای شما ایجاد کند.

البته، آقایان باید به این نکته دقت کنند که تزریق فیلر به گونه برای آن‌ها حساسیت بیشتری دارد. پزشک مربوطه حتما باید تجربه تزریق فیلر به گونه آقایان را داشته باشد تا بتواند کارش را بی‌نقص انجام دهد. بنابراین، بهترین کار این است که قبل از تزریق فیلر گونه حتما با چندین پزشک متخصص مشورت کنید تا نتیجه دلخواهتان را بدست بیاورید.

نتیجه گیری

تزریق فیلر گونه یکی از بی دردسرترین راه‌ها برای لیفت صورت و زیبایی آن است. روشی که نسبت به جراحی و تعبیه پروتز کم هزینه‌تر و بی‌خطرتر است. دوران نقاهت ندارد و بعد از تزریق شما می‌توانید بلافاصله به کارهای روزمره خود بپردازید. اما، نکته قابل توجه در این روش انتخاب پزشک حاذق و کاربلد است. فردی که مجوزهای لازم انجام کار را داشته باشد. تجربه کاری خوبی داشته باشد. مراجعین او از کارش رضایت داشته باشند. توجه به این مسائل به شما کمک می‌کند تا تزریق موفقی داشته باشید و از چهره جدید خود لذت ببرید.  

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *