دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده یکی از اقدامات پرکاربرد در زمینه زیبایی‌شناسی و تغییر ظاهر صورت است. خط خنده خطوطی است که در اثر انقباض عضلات صورت در ناحیه اطراف دهان و لب‌ها به وجود می‌آیند. تزریق فیلر به عنوان یک روش غیرجراحی برای زیبایی ظاهر در صورت استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

هدف از تزریق فیلر به خط خنده چیست؟

فیلرها شامل انواع مختلفی هستند. پرکاربردترین نوع آن از موادی تشکیل شده‌ است که به طور معمول از جنس هیالورونیک اسید هستند. این مواد به صورت تزریقی در ناحیه خط خنده تزریق می‌شود. دو هدف اصلی برای تزریق فیلر به خط خنده در نظر گرفته می شود:

  • حجم بیشتری به ناحیه خط خنده می‌دهند و خطوط را پر کرده و صورت را یکدست می‌کنند.
  • فیلرها باعث ایجاد تغییر در الاستیسیته پوست می‌شوند و از ایجاد خطوط جدید جلوگیری می‌کنند.
  • خط خنده به دلیل تغییرات زیاد ممکن است در آینده در صورت شما ظاهر خوشایندی ایجاد نکند. تزریق فیلر این مشکل را برطرف میکند.

تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر خط خنده

تزریق مجدد فیلر به خط خنده

مدت زمان تجدید تزریق فیلر در خط خنده برای هر فرد متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله آن می توان به مواردی از جمله نوع فیلر استفاده شده، متابولیسم بدن فرد، عادات زندگی، و عوامل خارجی مثل اشعه UV و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی در طول روز اشاره کرد.

بطور کلی، تزریق فیلر خط خنده از 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد باشد. بعد از این مدت، ممکن است حجم و اثر فیلر در این ناحیه به تدریج کاهش یابد و نیاز به تجدید تزریق باشد. با این حال، همانطور که گفته شد، این مورد ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

مراحل تزریق فیلر به خط خنده

از جمله این مراحل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتدا داروی بی حسی تزریق می شود
  • بعد از سر شدن مقدار مناسب فیلر به خط خنده در دو طرف صورت تزریق می شود.
  • تزریق به صورت نقطه ای و برای هر شخص در مناطق مختلفی از خط خنده انجام می شود.
  • مدت زمان تزریق از 15 دقیقه الی 30 دقیقه خواهد بود.

پس از آن می توانید به منزل بازگردید و فعالیت های روزمره را انجام دهید. تنها برخی از محدودیت ها وجود دارد. به این منظور لازم است راهنمایی های دقیق را از متخصص خود جویا شوید و آن را رعایت کنید تا به کسب نتیجه دلخواه برسید.

مزایای تزریق فیلر به خط خنده

از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی صورت در ناحیه خط خنده
  • ظاهری یک دست مطابق با کل پوست صورت
  • عوارض حداقلی در از بین بردن خط خنده
  • روش غیر جراحی و غیر تهاجمی
  • ظاهر شدن نتیجه بلافاصله بعد از تزریق

عواملی از جمله افزايش سن، استفاده از دخانیات، نور مستقیم خورشید و … باعث ایجاد خط خنده در افراد می شود. همچنین نمایان شدن خط خنده می تواند نتیجه افتادگی پوست نیز باشد. به  همین دلیل تزریق فیلر به خظر خنده به این افراد توصیه می شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر به خط خنده

اصلی ترین این اقدامات و مراقبت ها شامل موارد زیر می شود:

  • عدم استفاده از داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شود
  • عدم استفاده از هر گونه مواد آرایشی و مراقبتی بر روی پوست صورت در روز تزریق
  • عدم استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی تا دو هفته بعد از تزریق

لازم است هرگونه حساسیت به مواد آلرژی زا را قبل از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید، پزشک خود را در جریان قرار دهید. استفاده از این روش ممکن است ریا بانوان در دوران بارداری و شیردهی مناسب نباشد.

آیا فیلر خط خنده خطرناک است؟

تزریق فیلر به خط خنده مانند تزریق فیلر به زاویه فک خطرناک نیست. از آنجایی که این یک روش کم تهاجمی به حساب می رود، عوارض به خصوصی نیز ایجاد می کند و سایر عوارض کوتاه مدت آن  قرمزی، خارش، جوش و عوارض پوستی بعد از چند روز و با رعایت مراقبت های لازم بعد از آن از بین خواهد رفت.

استفاده از این روش به طور کلی خطرناک نیست و نیاز به بیهوشی ندارد. اما مادامی که شرایط شما خاص است و بیماری زمینه ای دارید، لازم است پزشک خود را در جریان قرار دهید.

سخن آخر

لطفاً توجه داشته باشید که تزریق فیلر یک روش موقت است و عملکرد آن ممکن است در طول زمان کاهش یابد و نیاز به تجدید تزریق داشته باشد. همچنین، این روش ممکن است عوارض و مشکلاتی مانند التهاب، قرمزی، و یا تورم در ناحیه تزریق را به دنبال داشته باشد. بنابراین، لازم است که تزریق فیلر به خط خنده توسط یک پزشک مجرب و متخصص انجام شود و پس از انجام، لازم است دستورات لازم را دنبال کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *