دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب

با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی و کشسانی، میزان رطوبت و ضخامت پوست کاهش می‌یابد که حجم لب را کمتر از قبل نشان می‌دهد. از طرفی، برخی از افراد به طور طبیعی لب‌های نازک و کوچکی دارند که ممکن است در اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر گذار باشد. اینجاست که تزریق فیلر لب به کمک شما می‌آید. فیلر لب در چند سال گذشته به یکی از روش‌های پرطرفدار برای افزایش حجم لب تبدیل شده است. در این روش با تزریق ماده‌ای به نام فیلر یا ژل، لب‌ها حجیم‌تر شده که به تناسب اجزای صورت کمک می‌کند. اگر متقاضی تزریق فیلر لب هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با انواع مدل‌ها، مزایا و معایب این روش آشنا شوید. 

تزریق فیلر لب چگونه انجام می‌شود؟

در ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کرده تا معاینات کامل انجام می‌شود. حتماً در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید و سابقه تزریق فیلر به پزشک اطلاع دهید. بسیاری از افراد، برای تزریق فیلر لب به مراکز غیر معتبر مانند آرایشگاه مراجعه کرده که تحت نظارت پزشک انجام نمی‌شود. در چنین شرایطی، ریسک عفونت و نکروز بافتی افزایش می‌یابد. حتماً در مورد برند و ماندگاری از پزشک سؤال کنید تا بهترین انتخاب و نتیجه را داشته باشید.

تزریق ژل صورت

افزایش حجم لب

مراحل تزریق فیلر لب

مراحل تزریق فیلر به صورت زیر است:

  1. پزشک با توجه به بافت لب و مقدار مورد نیاز فیلر، در مورد مدل انتخابی لب با شما صحبت می‌کند.
  2. لب با استفاده از بی حسی‌های موضعی مانند ژل زایلاپی و الاندینا بی حس می‌شود. البته می‌توان از داروهای تزریقی مانند لیدوکایین نیز استفاده کرد که به تصمیم پزشک بستگی دارد. در صورت مشاهده علائمی مانند افزایش ضربان قلب (تاکی کاردی)، احساس گرما، گرگرفتگی و تعریق، سریع به پزشک اطلاع دهید؛ زیرا احتمال حساسیت به داروی بی حسی وجود دارد.
  3. نحوه تزریق فیلر، بستگی به مدل انتخابی دارد. معمولاً تزریق به صورت افقی و به سمت داخلی لب‌هاست. اما شرایط در مدل روسی متفاوت می‌باشد؛ در این روش، تزریق به طور عمودی و از میانه به سمت حاشیه لب‌ها انجام می‌گیرد.
  4. تمام مراحل بین 30 الی 60 دقیقه طول می‌کشد. رسیدن به فرم اصلی لب‌ها به زمان دو الی سه هفته‌ای نیاز دارد. پس اگر از فرم لب‌هایتان ناراضی بودید، بهتر است صبر کنید.
  5. پس از پایان مراحل تزریق فیلر لب، از ورزش‌های سنگین و نور مستقیم خورشید دوری کنید تا احتمال واکنش‌های حساسیتی، قرمزی، التهاب و تورم کاهش یابد.

جراحی کوچک کردن لب

انواع مدل‌های تزریق فیلر لب

تزریق فیلر، تکنیک و مدل‌های خاص خود را دارد. در حال حاضر، مدل روسی طرفداران بیشتری داشته که حاشیه لب‌ها را حجیم‌تر نشان می‌دهد. انواع دیگری از مدل‌های تزریق فیلر وجود دارد که ظاهر طبیعی‌تری داشته و برای افراد ساده پسند مناسب هستند. در ادامه به رایج‌ترین مدل‌های تزریق فیلر لب اشاره می‌کنیم:

فیلر لب

مدل قلبی

مدل قلبی یکی از محبوب‌ترین روش‌های تزریق فیلر لب می‌باشد. همانطور که مشخص است، در این نوع تزریق، لب‌ها حالت قلبی پیدا کرده و بیشتر ماده در ناحیه هفت مانند لب تزریق می‌شود. اگر صورت بیضی شکل دارید، مدل قلبی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

مدل چاک دار

اگر همین حالا به لب پایین خود نگاه کنید، متوجه فرورفتگی مرکزی و برجستگی دو طرف آن خواهید شد. در مدل چاک دار نیز از همین حالت کمک می‌گیریم؛ در واقع پزشک با تزریق فیلر در نواحی برجستگی، فرورفتگی میانی لب پایین را نمایان‌تر می‌کند.

مدل عروسکی یا باربی

اگر می‌خواهید که لب پایین شما از لب بالایی حجیم‌تر باشد، مدل عروسکی انتخاب بسیار مناسبی است. در این روش، بیشتر ماده به لب پایینی و قسمت هفت مانند لب بالا تزریق شده که حالت عروسکی پیدا می‌کند. البته این مدل برای همه صورت‌ها مناسب نیست و بهتر است پیش از تزریق حتماً با پزشک مشورت کنید.

مدل روسی

در حال حاضر، تزریق لب روسی از محبوب‌ترین مدل‌های تزریق فیلر لب است که کشیدگی و تیزی بیرونی لب‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. مدل روسی به حجم بیشتری از فیلر نیاز دارد تا تناسب و تقارن لب‌ها در حجم بالا حفظ شود.

مدل طبیعی یا کلاسیک

بسیاری از افراد، مدل‌های حجیم و غیر طبیعی را دوست ندارند و تنها می‌خواهند که اندازه لب‌هایشان، اندکی بزرگتر شود. اگر شما هم چنین خواسته‌ای دارید، سراغ مدل طبیعی بروید. در این مدل، حالت لب تغییر چندان زیادی نمی‌کند؛ بلکه حجم و اندازه آن اندکی بزرگتر خواهد شد.

مدل سه دکمه‌ای

برعکس مدل چاک دار، در مدل سه دکمه‌ای بیشتر ماده به نقطه میانی لب بالا و برجستگی‌های دو طرف آن تزریق می‌شود. در نتیجه حجم لب بالا از لب پایین بیشتر می‌شود.

اقدامات و نکات قبل از تزریق فیلر لب

در مورد مراحل تزریق فیلر صحبت کردیم و حتماً متوجه شدید که مهارت پزشک در نتیجه تأثیر زیادی دارد. اما اقدامات پیش از تزریق نیز به اندازه مهارت پزشک مؤثر هستند. نکاتی قبل از تزریق فیلر لب وجود دارد که با انجام آن‌ها، نتیجه و ماندگاری فیلر بسیار بهتر خواهد شد. در ادامه به اقدامات لازم قبل از تزریق فیلر اشاره می‌کنیم:

  • اولین اقدام قبل از تزریق فیلر، انتخاب مراکز درمانی مناسب و پزشک متبحر است. بسیاری از افراد با مراجعه به مراکز نامعتبر، زیبایی و سلامت لب‌های خود را برای همیشه از دست داده‌اند.
  • به هیچ عنوان به برندهای ارزان قیمت اعتماد نکنید. در بهترین حالت، این برندها ماندگاری لازم را نداشته و حتی ممکن است به بافت لب آسیب برسانند.
  • اگر قصد تزریق فیلر دارید، تا دو هفته برای جرم گیری دندان اقدام نکنید.
  • استفاده از داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ژلوفن و… را 10 روز قبل از تزریق قطع کنید. این داروها رقیق کننده خون هستند که احتمال خونریزی را افزایش می‌دهند.
  • روغن ماهی، ویتامین E ،مولتی ویتامین و ویتامین سی نیز خاصیت رقیق کنندگی خون دارند. به همین دلیل مصرف آن‌ها تا دو هفته قبل از تزریق ممنوع است.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا سیگار، باید یک روز قبل از تزریق فیلر لب قطع شود. الکل نیز سبب افزایش ریسک کبودی و خونریزی خواهد شد.
  • اگر سابقه تبخال زدن دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید. هیچ گاه با وجود تبخال فعال، برای تزریق فیلر اقدام نکنید.
  • اگر نگران درد هنگام تزریق هستید، می‌توانید یک ساعت قبل از مراجعه قرص استامینوفن مصرف کنید. البته نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد، زیرا تزریق فیلر لب با بی حسی انجام می‌شود.

مزایا و معایب تزریق فیلر لب

هر نوع عمل زیبایی، مزایا و معایب خود را دارد. البته خطرات تزریق فیلر لب بسیار کم است و مزایای آن نمود بیشتری دارد. اگر فیلر لب توسط یک پزشک ماهر و با برند مناسب انجام شود، تقارن و زیبایی صورت چندین برابر می شود. با این حال، تزریق فیلر روشی دائمی نیست و به تکرار نیاز دارد. همچنین اگر فیلر لب نامرغوب بوده یا پزشک به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، احتمال نکروز بافت، حجیم شدن نامناسب یا واکنش‌های حساسیتی وجود دارد که درمان آن‌ها بسیار سخت است.

راهنمای تزریق مقدار مناسب فیلر برای لب

مقدار مناسب فیلر، به بافت لب و مدل انتخابی شما بستگی دارد. در مورد این موضوع، پزشک تصمیم می گیرد. اما به طور کلی، برای مدل‌های طبیعی در هر جلسه معمولاً یک سی سی، برای لب بالا و پایین تزریق می‌شود. اما اگر به مدل روسی یا چاک دار علاقه دارید، این مقدار به دو سی سی در هر جلسه هم خواهد رسید. البته بخشی از فیلر پس از چند روز توسط بدن جذب شده که حجم لب را کمتر نشان می‌دهد.

چه افرادی نمی‌توانند فیلر لب تزریق کنند؟

تزریق فیلر لب در همه افراد مجاز نیست. زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی یا عفونت‌های پوستی نمی‌توانند ژل تزریق کنند. اگر به مواد بی حس کننده مانند لیدوکائین حساسیت دارید، حتماً با پزشک مطرح کنید. همچنین اگر همزمان از سایر روش‌های زیبایی مثل اندولیفت یا هایفوتراپی و… بهره می‌برید، بهتر است زمان تزریق فیلر را به تأخیر بیندازید.

نتیجه گیری

در این مقاله، به توضیح جامعی در مورد تزریق فیلر لب، انواع مدل‌ها و مزایا و معایب پرداختیم. فیلر لب یکی از بهترین گزینه‌ها برای متعادل سازی لب با سایر اجزای صورت است. مهم‌ترین نکته، انتخاب مرکز درمانی معتبر و پزشک ماهر است تا بهترین نتیجه حاصل شود. حتماً سؤالات خود را از پزشک بپرسید تا تمامی ابهامات برطرف شود.  

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *