دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
درمان سیاهی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم با چه اقدامی امکان پذیر است؟ گودی زیر چشم برای برای افراد به صورت ارثی وجود دارد. همچنین برای برخی افراد نیز ممکن است به صورت اکتسابی ایجاد شود. با این حال درمان گودی زیر چشم با  روش های مختلف، از جمله اقداماتی است که مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد. اگر می خواهید روش های درمانی را بیشتر بشناسید و همچنین از مزایای این روش درمان آگاه شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راه کار های درمان گودی زیر چشم

روش های درمانی مختلفی وجود دارد که با توجه به وضعیت هر فرد، می تواند مناسب باشد. در ادامه به برخی از پرکاربردترین این روش ها اشاره خواهیم کرد:

تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به ناحیه زیر چشم، یکی از محبوب ترین روش های درمان گودی زیر چشم است. این روش علاوه بر درمان سیاهی زیر چشم، موجب افزایش حجم از دست رفته نواحی دور چشم نیز می شود.  

پی آر پی چشم

تزریق پی آر پی یکی از موادی است که می تواند موجب جوانسازی و از بین بردن گودی زیر چشم شود. پی آر پی از بدن خود فرد استخراج می شود و شامل پلاسمای غنی شده است. این یک درمان میان مدت است و معمولا برای کسانی توصیه می شود که دچار گودی در یک مقطع خاص شده اند.

استفاده از داروهای موضعی

استفاده از داروهای موضعی می تواند در زمینه درمان بسیار موثر باشد. داروهای موضعی می تواند درمان موثری برای اصلاح این موضوع باشد. اما در برخی افراد، علی الخصوص کسانی که این مشکل را به صورت طولانی مدت تری داشته اند، مناسب نخواهد بود.

لیزر درمانی زیر چشم

لیزر می تواند به صورت موثر باعث تغییر رنگدانه های زیر چشم شود. همچنین خاصیت الاستینه پوست در این ناحیه را بالا ببرد. بنابراین برای کسانی که این روش را امتحان می کنند، لیزر درمانی لازم است.

تزریق نانو فت زیر چشم

نانوفت نوعی چربی سرشار از سلول های بنیادی است که به ناحیه زیر چشم پیوند زده می شود. تزریق نانوفت به زیر چشم به دلیل مزایایی که دارد در سال های اخیر بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.

✅ از دیگر روش های موجود و موثر پلاسما دور چشم است که مزایای بسیاری در این زمینه خواهد داشت.

درمان گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم با روش های جراحی

مادامی که گودی و افتادگی زیر چشم به قدری است که با روش های غیرجراحی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود، به کارگیری روش های جراحی می تواند در کسب نتیجه مناسب، تاثیرگذار باشد. جراحی بلفاروپلاستی علاوه بر  اصلاح افتادگی چشم ها به صورت دائمی، در درمان گودی و سیاهی زیر چشم و از همه مهم تر در برطرف کردن چین و چروک های صورت بسیار موثر است.

مزایای درمان گودی زیر چشم چیست؟

از اصلی ترین مزایای به کارگیری درمان های مختلف برای رفع این مشکل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان کیسه چشم
  • درمان سیاهی روی پلک پایین
  • درمان سایه های ایجاد شده در نواحی اطراف چشم
  • کمک به استحکام پوست زیر چشم
  • درمان خستگی صورت
  • جوانسازی صورت
  • درمان چین و چروک های نواحی اطراف چشم

مادامی که برای هر یک از مزایای این درمان مراجعه می کنید، لازم است قصد خود را از جراحی بیان کنید. متخصص با در نظر گرفتن این موضوع و به کارگیری درمان مناسب، به شما کمک می کند.

چه زمان نیاز به درمان گودی زیر چشم پیدا می کنید؟

گودی و سیاهی زیر چشم ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود. اصلی ترین این دلایل می توان به مواردی از جمله کاهش وزن و رژیم های لاغری، عدم مصرف آب کافی در طول روز، رژیم غذایی و همچنین عوامل ژنتیکی اشاره کرد. مادامی که زیر چشم گود می شود، صورت خسته به نظر می رسد. به همین دلیل ممکن است راهکارهای درمانی مختلف از این جهت در نظر گرفته شود.

انواع روش های درمان گودی و سیاهی زیر چشم

درمان های خانگی گودی و سیاهی زیر چشم

گاهی اوقات بهره بردن از درمان های خانگی می تواند به میزان زیادی تاثیرات گودی و سیاهی زیر چشم را کاهش دهد. از طریق درمان های طبیعی و تغییر سبک زندگی می تواند ظاهر چشم ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. از جمله این درمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اهمیت سبک زندگی سالم
  • اطمینان از خواب کافی
  • اطمینان از مصرف آب کافی
  • اطمینان از روتین مراقبت از پوست
  • استفاده از روغن بادام
  • استفاده از ژل آلوئه‌و‌را

در برخی موارد که درمان های خانگی برای اصلاح پاسخگو نیست، به کارگیری درمان های پزشکی می تواند در کسب نتیجه مناسب بسیار موثر باشد.

سخن آخر

درمان گودی زیر چشم امروزه با راهکار های مختلفی مورد توجه قرار می گیرد. راهکار هایی که نتیجه درمان آن با توجه به نوع درمان، ممکن است متفاوت باشد. انواع درمان هایی که امروزه پیشنهاد می شود، برای اصلاح نواحی اطراف چشم، تاثیرات متفاوتی دارد. بنابراین با مشورت جراح پلاستیک، لازم است این امر صورت بگیرد.

سوالات متداول

چگونه می‌توان از گودی زیر چشم به صورت مجدد بعد از درمان جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از ایجاد گودی زیر چشم به صورت مجدد، می‌توانید خواب و استراحت کافی داشته باشید، از مصرف آب کافی اطمینان حاصل کنید و یک رژیم غذایی سالم و متنوع دنبال کنید که باعث تغذیه مناسب پوست می‌شود.

آیا درمان گودی زیر چشم ماندگار است؟

بسته به روش های درمانی که به کار می گیرید، ماندگاری ممکن است متفاوت باشد. ماندگاری درمان های مختلف از 6 ماه تا چند سال متغیر خواهد بود. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *