دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
کاربرد پلاسمای دور چشم

پلاسما دور چشم

پلاسما دور چشم به چه منظور انجام می شود؟ آیا می دانید پلاسمای زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟ این یک روش ایمن غیر جراحی برای لیفت پوست پلک و اطراف چشم است که عوارض جانبی نظیر درد و خونریزی ندارد. در این روش بخیه وجود ندارد به همین دلیل ریسک آن پایین است. در این مقاله از سایت دکتر سید مهدی موسوی زاده به هر آنچه باید در خصوص این مورد برای کسب نتیجه موفق بدانید، اشاره خواهیم کرد.

هدف از انجام پلاسما دور چشم چیست؟

این اقدام به منظور بهبود ظاهر پلک بالایی و اصلاحات پلک پایین مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که این یک اقدام کم تهاجمی و بدون درد و خونریزی برای انجام این اصلاحات است. این درمان با عبور دادن انرژی به صورت ایمن و بدون آسیب رساندن به بافت‌های سالم این نتایج را به ارمغان می آورد. در ادامه مقاله توجه شما را به کاربرد لیزر پلاسما جلب می کنیم.

پلاسما دور چشم

مزایای پلاسما دور چشم چیست؟

این یک اقدام غیر تهاجمی است که بدون هیچگونه درد و خونریزی و یا حتی بیهوشی انجام می شود. به همین دلیل شما را با عوارض رو به رو نمی کند. شاید بزرگترین مزیت آن نیز همین مورد باشد. از جمله کاربرد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح افتادگی پلک
  • اصلاح گودی و کبودی دور چشم
  • از بین بردن پف چشم
  • اصلاح چین و چروک
  • جوانسازی پوست اطراف چشم

به دلیل مزایای آن و همچنین کم ریسک بودن انجام این اقدام زیبایی با درصد نتیجه بالا، می توان آن را به عنوان یکی از بهترین روش ها در نظر گرفت. دوران نقاهت این اقدام زیبایی کوتاه است. به همین دلیل در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه خواهید رسید.

پلاسما دور چشم چگونه انجام می شود؟

پلاسما با دستگاهی شبیه یک مداد انجام می شود. این دستگاه به پوست پلک برخورد نمی کند. اما به وسیله تابش، زخم های ریزی در ناحیه پلک ایجاد می کند. این لیزر مستقیما به لایه های عمیق تر اثر گذاشته و به ناحیه دور چشم آسیبی وارد نمی کند. در نتیجه این لیزر پلک را به کلاژن سازی و افزایش خون رسانی تقویت می کند.

این یک راهکار موثر برای سفت کردن پوست بدون پلک جراحی، است و برای دور چشم و سایر نواحی صورت استفاده می شود و در بسیاری از موارد جایگزین جراحی زیبایی پلک می شود.

نتایج پلاسمای دور چشم

مراحل این درمان برای کسب نتیجه کمی متفاوت است. بعد از درمان ممکن است کمی تورم و همچنین خارش دور چشم احساس کنید. بعد از 3 تا 5 روز، قسمتی از ناحیه تحت درمان شروع به ریزش پوست می کند. در این زمان از دست کاری کردن پوست خودداری کنید. با آنکه بعد از هر جلسه تا حدودی نتایج درمان مشخص است، اما نتیجه دقیق تر را بعد از پوسته پوسته شدن و یک ماه بعد از درمان با هر جلسه خواهید دید. تعداد جلسات لازم برای انجام پلاسمای دور چشم 1 الی 3 جلسه خواهد بود.

نتیجه پلاسما دور چشم ماندگار است البته این موضوع به موارد گسترده ای از جمله سبک زندگی افراد بستگی دارد. اما دیده شده نتایج این اقدام حتی تا 10 سال نیز ماندگار بوده است. بهتر است برای کسب مشاوره دقیق در این خصوص با متخصص در ارتباط باشید.

پلاسما دور چشم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر میخواهید بدانید پلاسمای دور چشم برای چه کسانی مناسب است، این درمان مناسب کسانی است که قصد دارند با روش های زیبایی ماندگار به انجام اصلاحات دور چشم، اعم از اصلاح چین و چروک، درمان گودی و سیاهی دور چشم، از بین بردن پف زیر چشم و همچنین لیفت پلک بالا مناسب است. این اقدام زیبایی برای افرادی که در خانواده خود این مشکل را دارند و افرادی که پوست تیره تری دارند، مناسب است

همچنین با افزایش سن ممکن است مشکلاتی از جمله چروک های دور چشم، شما را بیشتر به فکر پلاسمای دور چشم بیندازد. اما در این خصوص لازم است بگوییم در صورتی که سن شما بالا است، ممکن است نتیجه زودتر و بعد از سه سال به حالت قبل بازگردد.

آیا پلاسمای دور چشم خطرناک است؟

این درمان در صورت مراجعه به متخصص خطری ندارد و سایر عوارض ایجاد شده کوتاه مدت و طبیعی خواهد بود. عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، قرمزی و پوسته پوسته شدن ناحیه تحت درمان برای چند روز باشد و روند بهبود ممکن است باعث ناراحتی خفیف شود. درمان معمولا تحت بی حسی موضعی برای به حداقل رساندن درد انجام می شود و نیاز به نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

سخن آخر

پلاسمای دور چشم یک اقدام ماندگار برای درمان کبودی و اصلاحاتی از جمله گودی زیر چشم، افتادگی و چین و چروک است. این یک راهکار موثر و ماندگار برای انجام اصلاحات دور چشم بوده که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند. از این روش برای برداشتن خال و زگیل و سایر ناهنجاری در قسمت های دیگر پوست صورت نیز استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *