دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
انواع ناهنجاری های پوست

درمان ناهنجاری های پوست صورت

درمان ناهنجاری های پوست صورت چگونه است؟ آیا می توان ناهنجاری های ناشی از تروما را درمان کرد؟ در این مقاله از سایت دکتر سید مهدی موسوی زاده قصد داریم به هر آنچه باید در ارتباط با ناهنجاری های پوست صورت بدانید، بپردازیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

ناهنجاری های پوست صورت به چه علت ایجاد می شود؟ 

به طور کلی ایجاد ناهنجاری های مختلف بر روی پوست صورت میتواند دو علت کلی داشته باشد. اول از همه جود ناهنجاری های مادرزادی پوست صورت است. عوامل مادرزادی ممکن است نیاز به درمان ناهنجاری های مادرزادی جمجه را نیز ایجاد کند. در این نوع ناهنجاری از همان بدو تولد مشخص می شود. این عامل می تواند با درمان های مختلف نظیر عمل های جراحی کنترل شود. دومین نوع آن می توان به ناهنجاری های پوست صورت ناشی از تروما اشاره کرد. علت ایجاد ناهنجاری های پوست صورت هر چه باشد، شناخت انواع آن و توصیه درمان مناسب اولین قدمی است که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.  

درمان ناهنجاری های پوست

درمان انواع زائده های پوستی

انواع بسیار زیادی از اختلالات پوستی در سال ها اخیر شناخته شده است که برخی از معروف ترین آن ها می توان به مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم اشاره کرد: 

  • آکنه های پوستی 
  • اگزما
  • پسوریازیس 
  • تومور های صورت 
  • لوپوس
  • درماتیت 
  • ویتیلیگو

زائده های پوستی انواع مختلفی دارد که درمان مناسب با توجه به نوع آن انجام می شود. 

زائده های پوستی شامل فولیکول های مو، غدد عرق و غدد چربی است. در حین درمان بازیابی عملکرد حسی پوست یک شاخص مهم برای بازسازی پوست است. همه زائده های پوست و اعصاب نقش مهمی در عملکردهای طبیعی پوست طبیعی دارند.

درمان ناهنجاری های پوست صورت چند روش دارد؟

روش های مختلفی برای درمان انواع ناهنجاری های پوست صورت وجود دارد. از درمان های تهاجمی و غیرتهاجمی بسته به نوع ناهنجاری و شدن آن می توان استفاده کرد. 

روش‌های درمانی معمول برای درمان ناهنجاری شامل روش هایی می شود که در ادامه مقاله به آن اشاره کردیم: 

استفاده از محصولاتی مانند کرم‌ها، ژل‌ها، صابون‌ها و لوسیون‌ها و در کل دارو های موضعی در درمان ناهنجاری های پوستی می تواند مفید باشد.

استفاده از داروی های ضد قارچ، ضد التهابی و آنتی بیوتیک ها و در کل دارو های خوراکی برای درمان انواع اختلالات پوستی به تنهایی و یا به همراه درمان های دیگر می تواند موثر باشد

درمان های کم تهاجمی نظیر لیزر در درمان برای درمان انواع اختلالات پوستی در سال های اخیر مورد استفاده قرار می گیرد. 

استفاده از روش های جراحی برای بازسازی پوست صورت می تواند در زمینه درمان ناهنجاری های پوست صورت مفید باشد. 

این تنها چند مثال از درمان ناهنجاری‌های پوستی رایج است و روش‌های درمانی ممکن است بسته به شرایط و علت هر ناهنجاری متفاوت باشد. مهم ترین نکته این است که با بهترین جراح پلاستیک در تهران مشورت کنید تا تشخیص دقیق بگیرید و بهترین راهکار درمانی را برای شما تعیین کند.

جراحی تومور سر و گردن

آیا درمان ناهنجاری های پوستی می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد؟ 

درمان ناهنجاری‌های پوستی ممکن است در برخی موارد عوارض جانبی کوتاه مدتی داشته باشد که معمولا ناشی از درمان های تهاجمی تر می شود. این عوارض ممکن است به دلیل نوع درمان، واکنش شخصی به دارو یا روش درمانی، یا شدت ناهنجاری پوستی باشد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تحریک و التهاب
  • خشکی و ترک‌های پوستی
  • حساسیت و آلرژی
  • خارش
  • عفونت
  • تغییرات رنگ پوست

در صورتی که شما هر گونه عوارض ناشی از درمان را تجربه می کنید، لازم است هر چه سریع تر متخصص خود را در جریان قرار دهید. مگر در مواردی که عوارض جانبی درما شناخته شد و کوتاه مدت است و در خصوص آن هشدارهای لازم را دریافت کرده است. 

سخن اخر 

درمان انواع ناهنجاری های پوست صورت شامل راهکار های مختلفی می شود که به برخی از شایع ترین آن ها در متن مقاله اشاره کردیم. اما برای شناسایی راهکار درمانی مناسب ابتدا لازم است نوع عارضه پوستی مشخص شده و است با توجه به این مورد درمان های ترکیبی در راستای آن انجام شود. 

درمان ممکن است شامل درمان های جراحی علی الخصوص برای درمان اصلاحات مادرزادی پوست صورت و یا تروما شود. همچنین متخصص از درمان های غیر تهاجمی به صورت همزمان نیز استفاده می کند. همچنین ممکن است درمان های غیر تهاجمی نظیر استفاده از دارو و یا جلسات درمانی شامل به کار گیری درمان های مختلف برای فرد برنامه ریزی شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *