دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی پروتز گونه

جراحی پروتز گونه + نحوه انجام

جراحی پروتز گونه یک روش جراحی است که هدف اصلی آن افزایش سایز گونه به منظور بهبود شکل و ظاهر گونه‌ها است. این فرآیند به کمک مواد پروتزی انجام می‌شود که به طور دقیق با ساختار و شکل طبیعی گونه‌های فرد هماهنگ است. جراحان از تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد یک گونه با شکل ظاهری طبیعی استفاده می‌کنند. اما با این حال جراحی پروتز گونه همچنان یکی از بهترین و ماندگارترین روش ها به حساب می‌آید. این فرایند جراحی به زیباجو این امکان را می‌دهد تا از نظر ظاهری احساس بهتری داشته باشند و به طور کلی اعتماد به نفس خود را بهبود بخشد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید این جراحی زیبایی را انجام دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی پروتز گونه چگونه انجام می شود؟

مراحل انجام جراحی پروتز گونه عموما شامل مواردی می‌شود که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم:

  • ارزیابی و مشاوره: در این مرحله، پزشک متخصص با زیباجو ملاقات می‌کند تا وضعیت سلامتی و امکان انجام جراحی را ارزیابی کند. همچنین نیازها و ترجیحات فرد درباره ابعاد و شکل گونه مصنوعی بررسی می‌شود تا نتایج مطابق با انتظارات واقع بینانه فرد باشد.
  • برنامه‌ریزی قبل از جراحی: پس از ارزیابی، برنامه‌ریزی دقیقی برای جراحی انجام می‌شود که شامل تعیین نوع پروتز، اندازه‌گیری‌های لازم و بررسی جزئیات فنی جراحی است. همچنین در این مرحله ممکن است آزمایش هایی برای شما تجویز شود که تا قبل از جراحی باید نتیجه آن را به جراح خود ارائه کنید.
  • جراحی: در این مرحله، جراحی پروتز گونه انجام می‌شود. پروتز مناسب را مطابق با اندازه‌ و شکل مورد نظر با ایجاد برش های طبیعی در ناحیه مناسب جاسازی می‌کند.
  • ریکاوری ک بعد از آن برای ریکاوری منتقل می‌شوید. از همان لحظه مراقبت های بعد از جراحی شامل مراقبت از زخم، داروهای ضد التهاب و رژیم غذایی آغاز می‌شود.
نمونه کار واقعی جراحی پروتز گونه

انواع جراحی های چانه و گونه

گونه گذاری با جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی پروتز گونه برای کسانی مناسب است که به دلایل مختلفی از جمله از دست دادن گونه‌های طبیعی به علت تصادفات به دنبال  راهی برای بازسازی و بهبود ظاهر خود هستند. این جراحی همچنین برای کسانی توصیه می شود که گونه های آن ها نسبت به دیگر بخش های صورت کوچکم است و به دلیل ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف صورت قصد دارند این جراحی را انجام دهند. در آخر برای آنکه بدانید آیا این جراحی برای شما مناسب است یا  خیر، لازم است با یک جراح پلاستیک با تجربه در این زمینه مشورت کنید. وی با آنالیز بخش های مختلف صورت شما به شما در این زمینه کمک کرده و نظر تخصصی می‌دهد.

نتیجه جراحی پروتز گونه تا چند سال باقی می ماند؟

آیا پروتز گونه دائمی است؟ اگر افرادی که اینجراحی را انجام می دهند، می خواهند بدانند طول عمر پروتز چقدر است. این به میزان زیادی به رعایت مراقبت های بعد از جراحی بستگی دارد. همچنین ماندگاری جراحی پروتز گونه بستگی به عوامل متعدد دیگری نیز دارد. از جمله نوع و کیفیت پروتز استفاده شده، روش جراحی و سبک زندگی زیباجو. اغلب پروتز گونه می‌تواند به مدت چند سال و یا حتی تا دهه‌ها ماندگاری داشته باشد. همچنین، مراقبت‌های منظم و پیگیری با متخصص پس از جراحی نیز برای حفظ وضعیت و ماندگاری پروتز گونه بسیار موثر است.

آیا گونه گذاری تنها با جراحی پروتز گونه میسر است؟

روش های مختلفی برای افزایش حجم گونه وجود دارد.اما مسئله اینجاست که این تنها راه افزایش حجم دائمی گونه ها به شکار می رود. از جمله دیگر روش های می‌توان به تزریق فیلر به گونه اشاره کرد.

این یک روش غیر جراحی است که به منظور افزایش حجم گونه‌ها به کار می‌رود. این فرآیند با استفاده از موادی مانند هیالورونیک اسید یا دیگر فیلرها، با دقت و زیر نظر متخصص جراحی پلاستیک انجام می‌شود و می‌تواند باعث پر شدن خطوط چین و چروک‌های موجود، ایجاد حجم و شکل مناسب تر گونه‌ها، و بهبود ظاهر کلی چهره شود. اما این یک روش کوتاه مدت است که نیاز به ترمیم دارد در صورتی که قصد دارید گونه های خود را با این روش افزایش حجم دهید، در خصوص ویژگی های آن با متخصص مشورت کنید.

01:32
truncate dir-rtl

برای تزریق به هرکسی اعتماد نکن!

معایب و مزایای جراحی پروتز گونه چیست؟

این جراحی خطرات جدی ایجاد نمی‌کند. بنابراین معایبی ندارد. تنها آنکه این یک روش نسبتا نیمه تهاجمی برای گونه گذاری به حساب می آید و ممکن است خطر عوارض ناخواسته نظیر عفونت را بالا ببرد. از جمله مزایا نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حجم گونه ها
  • از بین رفتن چین و چروک در نواحی اطراف گونه
  • جوانسازی صورت
  • افزایش اعتماد به نفس و احساس زیبایی بیشتر،
  • ایجاد شکل طبیعی و مناسب به گونه متناسب با دیگر اجزای صورت

تمام مزایای فوق در صورت مراجعه به بهترین جراح پلاستیک تهران و همچنین رعایت اصول انتخاب انواع مدل مناسب پروتز گونه در جراحی مسیر می‌شود که در ادامه مقاله بیشتر به آن می‌پردازیم.

انتخاب انواع مدل پروتز گونه در جراحی

پروتزهای گونه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلفی قرار داد. در طول ده سال گذشته، پیشرفت های قابل توجهی در شکل و قرارگیری این پروتزها صورت گرفته است. پروتزها می توانند از پیش ساخته شده باشند یا به طور خاص طراحی شوند تا با ساختار صورت فرد مطابقت داشته باشند. از اصلی ترین انواع آن می‌توان به مواردی اشاره کرد که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم:

  • پروتز گونه مالار: محل قرار گیری استخوان گونه با شکل ظاهری کشیده
  • پروتز گونه ساب مالار : محل قرار گیری زیر استخوان گونه با شکل ظاهری گرد
  • پروتز گونه ترکیبی : شکل ظاهری آن ترکیبی از دو مدل بالا است و ممکن است رو و یا زیر استخوان گونه قرار بگیرد.

سخن آخر

جراحی پروتز گونه با هدف بازسازی شکل و ابعاد گونه انجام می‌شود و می‌تواند بهبود قابل توجهی در ظاهر و احساسات فرد ایجاد کند. با استفاده از پروتزهای پیشرفته، این جراحی امکان ایجاد گونه‌های با شکل طبیعی و تطابق با بدن فرد را فراهم می‌کند. این فرایند می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای افرادی که به دلایل مختلفی گونه های کوچک و غیر برجسته دارند و از شکل و ابعاد آنها راضی نیستند، مفید واقع شود.

سوالات متداول

آیا جراحی پروتز گونه خطرناک است؟

همانند هر جراحی دیگری، جراحی پروتز گونه همراه با ریسک‌های خاصی است. برخی از عوارض ممکن شامل عفونت، خونریزی یا واکنش‌های ناخواسته و آلرژیک به مواد استفاده شده در جراحی باشد.

آیا جراحی پروتز گونه باعث درد می‌شود؟

درد پس از جراحی معمولا با مصرف دارو مدیریت می‌شود و بستگی به نوع و مقدار جراحی دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *