دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
لیفت صورت با نخ مونو لیفت

لیفت صورت با نخ مونو لیفت

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟ آیا می دانید تکنیک لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟ در این مقاله از سایت دکتر سید مهدی موسوی قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم و همچنین به شما بگوییم نحوه انجام آن چگونه خواهد بود.

این یک تکنیک کم تهاجمی برای اصلاح صورت به حساب می رود. این تکنیک با روش غیر جراحی اقدام به اصلاح برخی از مشکلات اعم از چین و چروک های پوستی می پردازد. علاوه بر آن مزایای دیگری نیز دارد. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید و مایل هستید از مزایا و معایب آن آگاه شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

فرآیند لیفت صورت با نخ یک فرآیند غیرجراحی و زیر مجموعه لیفت صورت است که جوانسازی صورت را بدون نیاز به برش های گسترده در سطح پوست را برای فرد به ارمغان می آورد. این روش موثری است که به کمک نخ های ویژه، معمولا نخ مونولیفت که زیر پوست قرار می گیرند، موجب جوانسازی پوست شده و همچنین از افتادگی های صورت و گردن جلوگیری می کند.

این تکنیک با جذبی و همچنین نخ های غیر قابل جذب انجام می شود. در طول این فرایند، در مرحله اول قسمتی از پوست صوت بی حس می شود. برای این کار معمولا از بی حسی موضعی استفاده می شود که عوارض جانبی خاصی ندارد. در مرحله بعدی پوست به شما بالا کشیده شده و نخ کار گذاشته می شود.

لیفت صورت با نخ

مزایای لیفت صورت با نخ

از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره  کرد:

  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • رفع چین و چروک های یوستی
  • تحریک کلاژن سازی
  • عدم وجود جای اسکار بعد از درمان

مادامی که قصد کارگذاری نخ مونو لیفت را دارید، لازم است با بهترین جراح پلاستیک در تهران مشورت کنید و این سوال را از وی بپرسید با توجه به انتظارات شما آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر. در این صورت خواهید توانست به صورت کامل از مزایای آن بهره کافی را ببرید.

کار گذاری نخ مونو لیفت

این یک نخ صاف و بدون خار است که کارگذاری آن در پوست صورت  مزایای از جمله جوانسازی و تحریک کلاژن سازی را به دنبال دارد. کسانی که از این روش استفاده می کنند، اذعان دارند استفاده از نخ مونو لیفت موجب سفت شدن پوست صورت به مرور زمان و با تحریک کلاژن سازی شده است.

معمولا حدود 10 الی 30 نخ مونو لیفت برای درمان ناحیه خاصی از صورت و اتصال آن به ناحیه ای از پوست سر یا صورت استفاده می شود. اگرچه نخ های مونو به عنوان سفت کننده پوست شناخته شده اند، اما اثرات لیفتینگ آن با ترکیب نخ کاگ که یک نخ دندانه دار است، مناسب تر می شود.

با این حال در تصمیم گیری در این خصوص که کدام یک از نخ های موجود، برای شما مناسب تر هستند، با مشورت پزشک تکمیل می شود.

ویژگی نخ مونو لیفت

از جمله ویژگی های به کارگیری این نخ برای جوانسازی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این یک نخ تک رشته ای است
  • برای تمام قسمت های صورت و یا حتی نواحی خاصی از بدن نیز قابل استفاده است
  • این یکی ازانواع نخ های بدون خار است
  • مورد تایید اروپا و کره جنوبی است
  • به صورت دسته ای وارد پوست می شود
  • درد ناشی از کارگذاری این نخ از انواع دیگر کمتر است
  • استحکام کششی آن بسیار بالا است

به دلی ویژگی های ذکر شده در بالا، کارگذار نخ مونو لیفت از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کارگذاری نخ مونولیفت

معایب جراحی لیفت صورت با نخ

این جراحی برای همه افراد مناسب نیست. به عبارتی ممکن است همه افراد کاندید مناسبی برای لیفت صورت با نخ نباشند. با آنکه این روش عوارض گسترده ای ایجاد نمی کند  همچنین ضرر خاصی ندارد، در اینجا منظور از عوارض، عدم تاثیر متناسب با نیاز های فرد است. بنابراین از جمله معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش مناسب کسانی که افتاگی های پوست صورت آن ها بسیار گسترده است، نخواهد بود.
  • تاثیری این روش در برطرف کردن چروک های عمیق پوستی از جراحی لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت کمتر خواهد بود.
  • این روش ماندگاری کمتری نسبت به روش های جراحی دارد

از جمله عوارض کوتاه مدت به کار گیری این روش می توان به کبودی و تورم و همچنین موارد جزئی بعد از انجام فرایند، اشاره کرد.

 سخن آخر

لیفت صورت با نخ یک روش جدید و موثر برای جوانسازی صورت بدون نیاز به جراحی است. این فرآیند امکان ارتقای ظاهر و جوانسازی صورت را با حداقل زمان بازگشت به روال عادی زندگی فراهم می‌ کند. مزایای به کارگیری این روش در رفع چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست صورت گسترده است. به همین دلیل استفاده از آن در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

سن مناسب لیفت صورت با نخ چه زمان است؟

مناسب ترین سن برای انجام این اقدام، از 35 تا 60 سال است. بسته به نوع پوست شما و انتظاراتی که دارید، می توانید از مشاوره های پزشکی برای دریافت نتیجه های قابل توجه بهره مند شوید.

آیا نتایج لیفت صورت با نخ دائمی است؟

نتایج این اقدام معمولا به مدت ۱ تا ۲ سال دوام دارد، اما این نتایج به عوامل مختلفی از جمله نوع نخ مورد استفاده، واکنش بدن به نخ، و نحوه مراقبت بعد از روش بستگی دارد.

آیا لیفت صورت با نخ دردناک است؟

در حین انجام آن، ممکن است مقداری از درد و ناراحتی احساس شود، اما این درد بسیار کم و قابل تحمل است. علاوه بر این، متخصص از بی حسی موضوعی استفاده می کند.

مدت زمان انجام لیفت صورت با نخ چقدر است؟

مدت زمان انجام این اقدام 20 دقیقه الی یک ساعت است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *