دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
آنزیم هیالاز

تزریق آنزیم هیالاز

تزریق آنزیم هیالاز برای چه منظوری از اهمیت برخوردار است؟ آیا کاربرد های آن را به صورت کلی می دانید؟ برخی از آنزیم ها به صورت طبیعی در بدن وجود دارند که وجود آن ها موجب برخی از مزایا می شود. در برخی موارد نیز به عنوان یک روش مکمل در برخی دیگر از درمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کاربردها و مزایای دیگری نیز دارد. این آنزیم یکی از آن ها است که مزایای بسیار آن موجب شده در سال های اخیر توسط متخصصین پلاستیک و زیبایی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم قصد تزریق آن را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنزیم هیالورونیداز چیست؟

تزریق آنزیم هیالورونیداز یک روش درمانی است که به منظور کاربرد های متفاوتی استفاده می ‌شود. این روش شامل تزریق یک آنزیم به نام هیالورونیداز است که به منظور تجزیه هیالورونیک اسید (یکی از مواد تشکیل دهنده ژل و آنزیمی طبیعی که در پوست یافت می شود) به کار می‌ رود. این فرآیند می‌تواند به کاهش ظاهر گودی زیر چشم کمک کند، اما قبل از استفاده از این روش، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا مزایا و معایب این روش را بررسی کنید. بر روی این آنزیم، فرایندی انجام می شود و تحت عنوان آنزیم هیالاز به منظور بهره بردن از مزایای آن به نواحی صورت تزریق می شود.

درمان گودی زیر چشم

مزایای تزریق هیالاز

کاربرد آنزیم هیالاز

مادامی که فیلر در زیر پوست به میزان زیاد جا به جا شود و یا مقدار زیادی از آن به پوست تزریق شود، تزریق آنزیم هیالاز باعث جبران آن می شود. این آنزیم برای پر کننده هایی که پایه آن ها هیالونیک اسید است، کاربرد دارد. از جمله موارد تزریق این آنزیم می توان به موارد زیر شاره کرد:

  • تزریق نامتفارن فیلر
  • از بین بردن فیلر اضافه زیر پوست علی الخصوص در ناحیه لب ها
  • کوچک کردن بینی
  • کاهش عوارض و خطرات برخی از انواع فیلر

تزریق آنزیم هیالاز چگونه انجام می شود؟

مراحل تزریق آنزیم هیالاز، بسیار مشابه تزریق ژل است. برای انجام این کار ابتدا به بخشی از پوست، بی حسی موضعی تزریق می شود. بعد از تست حساسیت انزیم هیالاز، این ماده طی تزریق های مختلف به مناطق متفاوت پوست انجام می شود. تعداد دفعات تزریق و همچنین مقدار آنزیم متناسب با نیاز های هر فرد تنظیم می شود. تزریق مناسب این آنزیم ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. همچنین برای برطرف کردن و کاهش خطر برخی از ژل ها ممکن است از این آنزیم استفاده شود.  این آنزیم بعد از رقیق سازی در اطراف نواحی هدف تزریق شده و ناحیه به آرامی ماساژ داده می شود. به این ترتیب تاثیرات آن از 4 الی 5 دقیقه بعد مشخص خواهد شد.

معایب تنظیم آنزیم هیالاز

برخی ازمعایب تزریق این آنزیم این است که قابل تمظیم نخواهد بود. به عنوان مثال مادامی که برای نامتقارن بودن ژل تزریق می شود، نمی توان میزان ژل حل شده در آنزیم را به صورت دقیق تنظیم کرد. همچنین تزریق این ماده، برخی عوارض جانبی نظیر تورم را به همراه دارد. البته این عوارض جانبی کوتاه مدت، با گذشت مدت زمانی کوتاه درمان می شود.

 برخی ازافراد نسبت به این ماده واکنش ها آلرژیک ایجاد می کند. به همین دلیل قبل از تزریق حتما تست می شود.

مزوتراپی صورت

مدت زمان تاثیر آنزیم هیالاز چقدر است؟

این آنزیم سریع الاثر است به همین دلیل شما میتوانید تاثیرات آن را بلافاصله بعد از تزریق مشاهده کنید. بعد از تزریق این آنزیم به هیالونیک اسید، این ماده به سرعت نرم می شود. مدت زمان تاثیر این ماده از 24 الی 48 ساعت است.

چنانچه بعد از تزریق نتیجه دلخواه حاصل نشد، ممکن است بعد از تزریق جلسه دو هفته بعد تکرار شود. البته توجه داشته باشید تزریق این ماده، به خودی خود کبودی را به همراه دارد. بنابراین نباید تا زمان از بین رفتن کامل عوارض آن در این خصوص قضاوت کرد.

تعداد جلسات تزریق آنزیم هیالاز متناسب با کاربرد آن برای هر شخص ممکن است.

مواردی که باید در خصوص تزریق آنزیم هیالاز بدانید:

  • مقدار تنظیم این آنزیم و همچنین نواحی آن نیاز به دقت و تخصص دارد
  • متخصص ممکن است بعد از تزریق کمی ناحیه را ماساژ دهد. اما شما از ماساژ خودسرانه پرهیز کنید
  • لازم است متخصص را در جریان داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید
  • مسمومیت ناشی از آنزیم هیالاز بسیار نادر است. اما ممکن است قبل از تزریق از شما تست حساسیت گرفته شود.
  • برخی عوارض جانبی کوتاه مدت نظیر تورم ظرف 48 ساعت برطرف می شود.

چنانچه هر گونه نگرانی در خصوص این موضوع دارید، با متخصص در ارتباط باشید.

سخن آخر

کاربرد اصلی استفاده از آنزیم هیالاز زمانی است که فیلر در زیر پوست جا به جا می شود و یا مقدار زیادی از آن تزیق می شود. به این ترتیب لازم است با تزریق این آنزیم تقارن آن را برطرف کنید. انجام این اقدام نیاز به تخصص و تجربه دارد. چرا که میزان تزریق آنزیم در هر فردی متفاوت خواهد بود. این درمان سریع الاثر است و همچنین عوارض جانبی بلند مدتی برای فرد ایجاد نمی کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *