دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
درمان لبخند لثه ای

اصلاح لبخند لثه ای چگونه انجام می شود؟

همه ما می دانیم که لبخند زدن چه تاثیری در زیبایی ما دارد. عوامل زیادی هستند که ممکن است باعث از بین بردن لبخند های زیبا در صورت شوند. عواملی همچون زردی و یا بد رنگی دندان ها، دندان های نامنظم، وجود فاصله میان دندان ها، لبخند لثه ای و غیره. همه این عوامل را می توان با روش های درمانی متفاوت درمان کرد. اما یکی از رایج ترین چیزهایی که باعث می شود بعضی از افراد لبخند جذابی نداشته باشند، لبخند لثه ای است. این لبخند می تواند ظاهر فرد را ناخوشایند کند. همچنین ممکن است بعضی از افراد با داشتن چنین لبخندی اعتماد به نفسشان پایین بیاید. در این مطلب قصد داریم چند مورد از راه های درمانی در مورد اصلاح لبخند لثه ای را به شما ارائه دهیم. اگر شما هم دارای چنین مشکلی هستید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

انواع راهکار های درمان لبخند لثه ای

برای درمان لبخند لثه ای راهکارهای مختلفی وجود دارد که این کارها را می توانید به واسطه جراح پلاستیک انجام دهید.

اصلاح لبخند لثه ای

لیفت لثه

یکی از راه های درمان لبخند لثه ای، لیفت لثه است که در این روش جراح در کمتر از یک الی دو ساعت این جراحی را انجام می دهد. قبل از شروع جراحی ابتدا پزشک دهان و فک را بی حس می کند تا مراجعه کننده دردی را حس نکند. سپس به وسیله پرتوهای لیزر برش های لازم برای بالا بردن لثه را ایجاد می کند. لیزر می تواند به طور خودکار و اتومات رگ های خونی را پس از برش می بندد. بنابراین امکان خونریزی وجود نخواهد داشت و یا بسیار کم خون ریزی می کند.

از مزایای این روش این است که ظاهر لبخند و زیبایی چهره بهبود می یابد و اعتماد به نفس فرد تا میزان زیادی افزایش پیدا می کند. همچنین در افرادی که لثه های آن ها به شکل نامتقارن بود، در این روش ترمیم خواهد شد.

بوتاکس برای بهبود لبخند لثه ای

یکی دیگر از روش هایی که به واسطه آن می توان به اصلاح لبخند لثه ای پرداخت، درمان به روش تزریق بوتاکس صورت است. در این نوع از درمان، پزشک متخصص با استفاده از تزریق بوتاکس می تواند فعالیت های ماهیچه ای که مسئولیت جا به جایی لب بالا را هنگام خنده بر عهده دارد، به حداقل برساند. در این روند بین یک الی دو واحد بوتاکس به محدوده لب بالا و بینی تزریق می شود تا از فعالیت بیش از حد اندازه ماهیچه های این محدوده جلوگیری شود.

از مزایای بوتاکس ماهیچه های لب این است که روند درمان بسیار سریع بهبود می یابد و خطر آن هم بسیار کم است. همچنین چون جراحی ای صورت نمی گیرد، ریکاوری آن در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و نسبت به سایر درمان ها هزینه کمتری دارد.

کانتورینگ لثه

یکی دیگر از روش های اصلاح لبخند لثه ای کانتورینگ لثه است که به واسطه جراحی انجام می شود. در این عمل باید قسمت کمی از بافت لثه در اطراف دندان ها برداشته شود تا دندان بیشتر خود را نشان دهند. با استفاده از این روش می توانید تا میزانی که لازم است، لثه را کاهش دهید و به جذابیت لبخند خود بیافزایید. این روش درمانی در مقابل تاثیری که روی لبخند و ایجاد ظاهری زیبا دارد، عوارض آن کم است. اگر همیشه به بهداشت دهان و دندان خود برسید، کمتر دچار مشکلات بعد عمل خواهید شد. هر چقدر لثه ها سالم تر باشند تا سال های بیشتری ماندگاری این جراحی را روی دهان خود حس کنید. در ضمن روش کانتورینگ هیچ گونه آسیب خاصی به لثه ها نمی رساند و لثه همیشه سالم خواهد بود.

عمل جراحی لبخند لثه ای

معمولا این روش مانند عمل جراحی فک به عنوان آخرین روش درمان لبخند لثه ای پیشنهاد می شود. در صورتی که روش هایی که قبلا راجع به آن توضیح دادیم، تاثیری روی لبخند لثه ای نداشت، پزشک عمل جراحی را توصیه می کند. در این روش پزشک با جابجایی لثه و استخوان های لثه می تواند نحوه اتصال آن ها را تا حدی که دیگر در زمان خندیدن لثه مشخص نباشد، تغییر می دهد. این درمان بیشتر برای افرادی پیشنهاد می شود که فک بالا و پایین آن ها با یک دیگر در توازن نباشد. اشخاص قبل از جراحی باید یک و یا دو اسکن از ناحیه مورد نظر تهیه کنند تا پزشک بتواند دقیقا محل رشد بیش از اندازه لثه را تشخیص دهد. 

آیا اصلاح لبخند لثه ای دائمی است؟

این که اصلاح لبخند لثه ای دائمی است یا خیر بستگی به روش درمانی دارد. اگر بخواهید با بوتاکس این کار را انجام دهید، باید بگوییم جواب خیر است. شما باید حداقل هر شش ماه تزریق بوتاکس را تمدید کنید. اما روش هایی مانند جراحی و لیفت با لیزر روشی دائمی هستند. البته به شرط آن که از لثه ها به خوبی مراقبت شود و بهداشت دهان و دندان همیشه رعایت شود.

اصلاح لبخند لثه ای برای چه کسانی نیاز است؟

در پاسخ به این سوال که چه افرادی کاندیدای مناسبی برای اصلاح لبخند لثه ای هستند باید بگوییم افرادی که شرایط زیر را دارا هستند:

  • افرادی که از نظر جسمی و عمومی در سلامتی کامل به سر می برند.
  • بیماری زمینه خاصی ندارند.
  • از داروهای خاصی استفاده نمی کنند.
  • افرادی که از طرح لبخند لثه ای خود رنج می برند و اعتماد به نفس آن ها در زمان خندیدن پایین است.
  • افرادی که با داشتن بیماری ژنتیکی به دنبال درمان این مشکل هستند.

سخن آخر

اصلاح لبخند لثه ای یکی از مواردی است که در سال های اخیر بسیارمورد توجه قرار گرفته است. این راهکار انواع مختلفی دارد که با توجه به شیوه آن، ممکن است ماندگاری متفاوتی داشته باشد. بهتین جراح پلاستیک در تهران در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *