دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه به منظور افزایش سایز سینه و خوش فرم تر کردن سینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی در بین جراحی های زیبایی بدن یکی از محبوب ترین جراحی ها است که انجام آن علاوه بر ایجاد تناسب اندام ، سبب افزایش اعتماد به نفس نیز می شود. در ادامه دکتر موسوی زاده ، بهترین فوق تخصص جراح پلاستیک تهران ، اطلاعات بیشتری از این عمل زیبایی در اختیار شما قرار می دهد. امروزه عمل پروتز سینه ، به عنوان یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی شناخته می شود.

جراحی پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه چیست؟

در برخی از موارد، جراحی پروتز سینه به عنوان راهی برای بازسازی ساختار سینه در افرادی که دچار تخریب ناحیه سینه شده یا قبلا به علت درمان سرطان سینه بخشی از حجم سینه‌های خود را از دست داده‌اند، به کار می‌رود. این روش، به بازسازی سینه و افزایش زیبایی آن، توجه دارد. از یک طرف، بازسازی سینه‌ها به دلیل تخریب یا از دست رفتن بخشی از آن‌ها، ضروری است. از طرف دیگر، افزایش حجم سینه نقش مهمی در جذابیت و زیبایی فرد ایفا می‌کند. این روش، نسبت به روش‌های جراحی دیگر سینه کم‌تهاجم‌تر و ایمن‌تر است.

به طور کلی، پروتز سینه به‌طور همزمان باعث لیفتینگ سینه می‌شود و مشکل افتادگی را حل می‌کند، اما تغییر اندازه سینه‌ها را نمی‌دهد. بنابراین، اگر فرد به‌ جای لیفتینگ، تغییر اندازه و حجم سینه خود را نیز می‌خواهد، جراحی لیفت و پروتز سینه باید برای او در نظر گرفته شود. باید توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از پروتز سینه بسیار مهم است و با رعایت آن‌ها دوره نقاهت شما هرچه سریع‌تر تمام می‌شود و در روند بهبودی به شما کمک می‌کند.

مزایای جراحی پروتز سینه

پروتزهای سینه، از بهترین و بی‌خطرترین موادی تهیه می‌شوند که زمانی که زیر بافت سینه قرار می‌گیرند. بدون هیچ عارضه خاصی، بسیاری از مشکلاتی که برای سینه‌های زنان ایجاد می‌شود را بهبود می‌بخشند. مهمترین نتایج مثبت و مزایایی که می‌توان برای پروتز سینه نام برد، شامل:

  • رفع افتادگی سینه
  • از بین بردن شلی سینه‌ها
  • بهبود قرینگی سینه‌ها
  • افزایش سایز و حجم سینه‌ها
  • زیباتر شدن سینه‌ها
  • افزایش اعتماد به نفس زنان
  • کشیده‌تر شدن سینه‌ها

کاندیدای مناسب جراحی پروتز سینه

  • عمل زیبایی سینه ، برای آن دسته از بانوانی که هر یک از شرایط ذیل در مورد آن ها صدق کند ، قابل انجام بوده و نتیجه بخش خواهد بود.
  • خانم هایی که تکامل رشد جسمانی را پشت سر گذاشته اند ، اما سایز سینه آن ها بسیار کوچک باقی مانده است.
  • خانم هایی که با غیرقرینگی یا اختلاف سایز سینه ها مواجه هستند.
  • بانوانی که به دلیل کاهش وزن زیاد ، بارداری و شیردهی با تحلیل بافت سینه ها مواجه شده و سینه های آن ها بد فرم شده است.
  • لازم به ذکر است ؛ خانم هایی که به دلیل بیماری هایی اعم از سرطان ، بخشی از بافت سینه یا تمام آن را از دست داده اند نیز می توانند برای ترمیم سینه خود از این جراحی استفاده نمایند.

همچنین متقاضیان عمل جراحی پروتز سینه ، بهتر است جراحی لیفت سینه ( بالا کشیدن سینه ) را نیز مورد توجه قرار دهند تا در صورتی که نیاز به انجام آن لازم باشد ، نسبت به انجام همزمان این دو جراحی اقدام نمایند. به این ترتیب دستیابی به سینه هایی زیبا و خوش فرم و متعاقبا اندامی ایداه آل تر برای آن ها محقق گردد.

به عنوان مثال ؛ برخی خانم ها پس از پایان پروسه شیردهی با افتادگی سینه و همچنین کاهش حجم سینه های خود روبرو می شوند.

این دسته از بانوان بهتر است برای دستیابی به حجم مناسبی از سینه ها و نیز رفع افتادگی آن ها ، عمل جراحی پروتز سینه و لیفت سینه را به طور همزمان انجام دهند.

جراحی پروتز سینه

مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه

افراد قبل از اقدام به انجام پروتز در سینه ، باید در جلسه مشاوره شرکت کنند. چرا که شرکت در جلسه مشاوره در راستای کسب نتایج دلخواه بسیار اثرگذار می باشد. همچنین با شرکت در این جلسه می‌توانند هزینه پروتز سینه را نیز از پزشک متخصص خود بپرسید.

نحوه انجام جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه با بیهوشی عمومی و در کوتاه ‌مدت انجام می‌شود. بنابراین بیمار نیازی به بستری در بیمارستان بعد از عمل نخواهد داشت و تنها در برخی از موارد، بر اساس تشخیص پزشک، به صورت روزانه برای یک شب در بیمارستان یا کلینیک بستری می‌شود. این جراحی باید توسط جراح ماهر و متخصص پروتز سینه انجام شود و با توجه به نیاز و انتخاب فرد، از اندازه‌ها و نوع‌های مختلف پروتزهای سینه استفاده می‌شود تا از بهترین ابزارها و تکنیک‌های جدید برای بهبود شکل و اندازه سینه‌ها استفاده شود.

پس از ارزیابی سینه‌های فرد، جراح بهترین روش برای بازسازی و رفع افتادگی بافت سینه را توصیه می‌کند. اگر مشکل افتادگی سینه با پروتز سینه قابل حل نباشد، ممکن است به‌جای آن، جراحی لیفت و پروتز سینه با هم انجام شود.

اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه

قبل از تعیین زمان عمل، بهتر است بیماران دو نوبت ویزیت و مشاوره را با دکتر خود هماهنگ کنند، تا از او تمامی نکات و کارهایی که می‌توانند برایشان انجام داده شود را بپرسند. بیماران باید تمام خواسته‌ها و انتظارات خود را با دکتر به اشتراک بگذارند و او نیز تمام کارهایی که ممکن است برای آنها انجام دهد و نتایج و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را برایشان توضیح دهد.

در جلسه مشاوره، تصاویر و خصوصیات فیزیکی شما بررسی می‌شوند تا عدم تقارن و حدود آناتومیک پستان‌ها که بر انتخاب نوع پروتز تأثیر می‌گذارند، مشخص شود. عکس‌های قبل و بعد از عمل پروتز سینه بیماران دیگر می‌تواند به عنوان مثال‌های خوبی برای فهمیدن نتایج عینی بعد از عمل باشد. طی این جلسه مشاوره، با پزشک مشخص می‌شود که کدام افراد انتظارات غیرممکن دارند و باید به آنها گفته شود. همچنین، در مورد انواع پروتز ژلی یا آب‌نمکی، گرد یا آناتومیک یا صاف صحبت می‌شود. همچنین توضیح داده می‌شود که خصوصیات بدنی و به ویژه بافتی پستان فرد چه تاثیراتی را می‌تواند بر روی انواع پروتزها داشته باشد.

عمل پروتز سینه

نتیجه گیری

در این مقاله، تمام تلاشمان بر این بود که به موضوعات و پرسش‌های اصلی مرتبط با جراحی پروتز سینه پاسخ دهیم. امیدواریم که توانسته باشیم اهمیت و حساسیت این جراحی را به درستی منتقل کنیم و بیان کنیم که چه مواردی باید قبل از روند جراحی پروتز سینه مورد توجه قرار گیرد. این نکته را هم واضح کرده‌ایم که انتخاب جراح پروتز سینه باید با دقت بسیار انجام شود. زیرا این انتخاب بسیار مهم و حیاتی است و برای موفقیت و رضایت بیشتر بیمار بسیار اهمیت دارد.

سوالات متداول

ماندگاری نتایج عمل جراحی پروتز سینه چقدر است ؟

پاسخ دقیقی را نمی توان به این سوال داد ، زیرا ماندگاری پروتز وابسته به متغیر های متععدی است.

آیا نیاز به عمل تعویضی پروتز سینه وجود دارد ؟

عموما این عمل انجام نمی شود. لازم به ذکر است که با گذشت زمان و افزایش سن و عوامل دیگر ممکن است سایز سینه ها تغییراتی داشته باشند.

آیا بعد از انجام پروتز سینه می توان با هواپیما سفر کرد ؟

بله ، هیچگونه ممانعتی وجود ندارد. لذا به خاطر داشته باشید که بر اثر تغییر در فشار ممکن است در جدار پروتز انبساط و انقباض رخ دهد که یک الی دو روز بعد بهبود می یابد.

پروسه جراحی پروتز سینه با بیهوشی عمومی است؟

بله این عمل با استفاده از بیهوشی عمومی صورت میگیرد.

چه مقدار زمان نیاز است برای عمل پروتز سینه ؟

جراحی مربوطه عمدتا 1 الی 2 ساعت به طول می انجامد.

طول مدت بستری فرد بیمار بعد از جراحی پروتز سینه چقدر است ؟

حداکثر زمان مورد نیاز برای بستری بعد از جراحی یک روز است.

علت عمده تعویض پروتز سینه چیست ؟

صدمه شدید به پروتز ، تغییر فرم یا به عبارتی نشست سینه و همچنین تمایل فرد برای تغییر سایز که در اکثر مواقع درخواست افزایش سایز را دارند. تمامی این موارد از علت های تعویض به حساب می آیند.

آیا پروتز سینه با شیردهی تداخل دارد ؟

خیر بسیاری از بانوانی که تحت انجام این پروسه قرار گرفته اند هیچگونه مشکلی با قضیه شیردهی ندارند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *