دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی و نکات ضروری

امروزه بخصوص در دهه اخیر ، جراحی زیبایی بینی جزو پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود. از این رو عده کثیری از افراد با اهداف مختلفی درصدد انجام این جراحی هستند. بدین ترتیب در ادامه مطلب قصد داریم فرآیند جراحی بینی فانتزی را شرح دهیم. برای تجربه جراحی بینی زیبا توام با سلامتی باید نکاتی رعایت شود. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

جراحی بینی فانتزی چیست ؟

جراحی بینی فانتزی چیست ؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه جراحی بینی باید در نظر داشت، رعایت تناسب بینی با دیگر عناصر چهره می باشد. زیرا یک بینی ایده آل، افزون بر این که باید عاری از هر نوع نقص یا ایرادی باشد؛ باید دارای هماهنگی و توازن متناسب با سایر اجزای صورت نیز باشد تا به این ترتیب بر زیبایی چهره نیز بی‌افزاید. بر اساس خصوصیاتی که بینی فانتزی دارد، باید گفت که این پروسه زیبایی نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. در نتیجه انجام آن مستلزم مهارت بالای جراح پلاستیک است.

ویژگی‌های بینی فانتزی

بینی فانتزی، که به واسطه جراحی زیبایی به شکل دلخواه آن طراحی شده، دارای ویژگی‌های زیر است:

۱. ابعاد بسیار کوچک بینی

۲. نوک بینی بلند و با افتادگی کم

۳. تیغه بینی بسیار نازک

۴. قوس‌های شیب دار در نمای نیم ‌رخ بینی

۵. سوراخ‌های بینی بسیار کوچک

برای انجام این نوع جراحی، لازم است که بینی با سایر ویژگی‌های صورت هماهنگ باشد و شرایط ضروری مانند استحکام استخوان و غضروف و ضخامت پوست برای این نوع جراحی رعایت شود.

مزایای جراحی بینی فانتزی

مزایای جراحی بینی فانتزی به جنبه‌های زیبایی محدود نمی‌شود و می‌تواند تاثیرات مثبتی بر کیفیت خواب بیمار، تنفس و کیفیت کل زندگی داشته باشد. برخی از جذاب‌ترین مزایای این فرایند زیبایی عبارتند از:

بهبود اندازه بینی: در رینوپلاستی فانتزی، اندازه بینی به طور متناسبی کاهش می‌یابد تا برازنده‌تر با سایر بخش‌های صورت شود.

اصلاح تقارن بینی: عدم تقارن در بینی، که می‌تواند ناشی از ضربه، مشکلات مادرزادی یا آسیب دیدگی باشد، در طول جراحی بینی فانتزی بهبود می‌یابد و تقارن چشم‌نوازی در بینی ایجاد می‌شود.

تنظیم اندازه سوراخ‌های بینی: رینوپلاستی فانتزی با تنظیم اندازه سوراخ‌های بینی به شکل مطلوب، زیبایی این بخش از صورت را افزایش می‌دهد.

بهبود تنفس و کیفیت خواب: در طول جراحی بینی، فاکتورهایی که بر تنفس و کیفیت خواب تأثیر می‌گذارند، بهبود یافته و افراد می‌توانند از کیفیت بهتری در خواب و تنفس بهره‌مند شوند.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی :

قبل از انجام هر عملی باید یکسری اقدامات انجام دهید تا عمل موفقیت آمیزی را داشته باشید. اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی نیز بسیار مهم است و عبارت‌اند از:

  • انتخاب بهترین جراح بینی
  • انجام آزمایش های خواسته شده
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • منع مصرف ، نوشیدنی های حاوی الکل
  • از داروهای رقیق کننده خون هفت روز قبل از عمل خودداری کنید.
  • هرگونه حساسیت دارویی و خوراکی را به دکتر اطلاع دهید.
  • سابقه های بیماری زمینه ای را به پزشک بگویید.

جراحی بینی فانتزی برای چه افرادی مناسب است ؟

  • بینی فانتزی که در اصطلاح عام به بینی عروسکی نیز موسوم است، در میان خانم‌ها طرفدار بیشتری دارد.
  • لازم به ذکر است که امکان انجام عمل بینی با فرم فانتزی برای تمامی افراد وجود ندارد ، چرا که این مدل از بینی به دلیل ویژگی هایی که دارد ؛ بیشتر برای افرادی مناسب می باشد که اجزای چهره آن ها ظریف و کوچک است.
  • از این رو تغییر فرم بینی با فرم فانتزی، برای افرادی که از صورتی بزرگ برخوردارند و دیگر عناصر چهره شان نیز بزرگ است ، گزینه مناسبی نخواهد بود.
  • به علاوه افرادی که بینی گوشتی دارند نیز به خاطر این که پوست بینی ضخیمی دارند ، مسلما تغییرات ایجاد شده در بینی آن ها به خوبی قابل رویت نخواهد بود ؛ لذا امکان کوچک کردن بیش از حد بینی و همچنین سربالا کردن بیش از اندازه نوک بینی در بینی های گوشتی وجود ندارد و بهترین مدل برای جراحی بینی گوشتی ، به سبک طبیعی است.

آیا جراحی بینی فانتزی درد دارد ؟

رینوپلاستی ، پروسه ایمن و تهاجمی است که در راستای درمانی و زیبایی برای افراد متقاضی انجام می شود. در روند انجام عمل از شیوه تزریق بیهوشی عمومی جهت اعمال تغییرات درخواستی استفاده می شود. در نتیجه فرد در این بازه هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد و به اصطلاح شخص به حالت خواب رفته است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی از مهم‌ترین اقداماتی است که فرد باید بعد از عمل انجام دهد تا سریع‌تر بهبود یابد. این اقدامات و مراقبت‌ها عبارت‌اند از:

  • برای استراحت به مدت دو هفته، سعی کنید با کمک چندین بالش، در حالت نشسته بمانید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع و مطابق با دستورات مصرف کنید.
  • سعی کنید به بینی شما ضربه وارد نشود
  • پانسمان بینی را خشک نگه دارید تا از تورم جلوگیری کنید.
  • بعد از جراحی بینی فانتزی، از کمپرس یخ استفاده کنید تا کبودی و تورم کمتر شود.
  • در این دوره ۱۴ روزه پس از عمل، از سیگار و قلیان پرهیز کنید و مصرف الکل را متوقف کنید.
  • در موقع خوابیدن سر خود را به طرف بالا بگذارید.

هزینه جراحی بینی فانتزی

هزینه‌ی دقیق عمل بینی فانتزی قابل تعیین نیست و وابسته به مهارت و تجربه جراح است. بنابراین، هزینه‌ی جراحی بینی بسته به فاکتورهای مختلفی متغیر است و در افراد مختلف متفاوت است. همچنین، سلیقه‌ی بیمار نیز بر هزینه نهایی تأثیر می‌گذارد. در تعیین هزینه نهایی جراحی بینی، به موارد زیر توجه شود:

  • دستمزد جراح مد نظر بیمار
  • هزینه‌ی آزمایشات مورد نیاز توسط پزشک
  • هزینه‌ی رفت و آمد
  • هزینه‌ی کلینیک انتخابی برای انجام عمل

همه‌ی این عوامل بر هزینه‌ی نهایی جراحی زیبایی بینی تاثیرگذارند. همچنین این جراحی، در دسته جراحی های زیبایی بینی به شمار می رود ، در نتیجه هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار نداشته و خود فرد ملزم به پرداخت کلیه هزینه های آن می باشد. جهت اطلاع از هزینه عمل بینی فانتزی ، باید به مطب جراح پلاستیک مراجعه فرمایید و تحت معاینه قرار گیرید.

هزینه جراحی بینی فانتزی

سخن آخر

افرادی که خواهان انجام جراحی بینی فانتزی هستند ؛ علاوه بر این که  باید در انتخاب جراح بینی ، بسیار دقت نمایند می بایست این مسئله را نیز در نظر داشته باشند که مدل بینی فانتزی ، متناسب با چهره آن ها هست یا خیر ؛ که این موضوع در جلسه مشاوره پیش از عمل از سوی جراح بینی بررسی می شود. و در صورت نیاز عمل بینی نیمه فانتزی یا طبیعی پیشنهاد می شود.

توجه داشته باشید که تبعیت از تصمیم جراح بینی می تواند شما را در راستای رسیدن به یک نتیجه ایده آل و رضایت بخش از انجام پروسه یاری دهد ؛ لذا در صورتی که با بی توجهی به نظر جراح معالج خود تصمیم به انتخاب مدل بینی بگیرید ممکن است پس از عمل ، از نتیجه این تغییر خود دچار نارضایتی شوید.

سوالات متداول

آیا جراحی بینی با لیزر امکان دارد؟

جواب قطعی این روش عملا خیر است. زیرا این تنها یک حقه کاذب در راستای تبلیغات می باشد.

آیا پس از جراحی بینی فانتزی احتمال افتادن نوک بینی وجود دارد؟

در روند عمل بینی ساز و کارهای نگه دارنده ای به وجود می آیند که باعث جلوگیری از افتادن نوک بینی می گردد.

مطالب مرتبط