دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
مراقبت های بعد از پروتز سینه

مراقبت های بعد از پروتز سینه

بعد از تمام شدن جراحی پروتز سینه و خروج شما از بیمارستان دوره نقاهت و مراقبت های شما آغاز می شود. تمامی مواردی را که بایستی در این مدت زمان به درستی رعایت کنید را توسط دکتر سید مهدی موسوی زاده ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران دریافت می کنید. دقت داشته باشید که نکات گفته شده متناسب با شرایط جسمانی و وضعیت کنونی شما خواهد بود و باید تمامی توصیه های گفته شده در مراقبت های بعد از پروتز سینه را به درستی و دقیق رعایت کنید. شایان ذکر است که مراقبت از نتیجه به دست آمده می تواند به اندازه خود پروسه جراحی حائز اهمیت باشد. بدین ترتیب موارد را به خوبی انجام دهید. رعایت اصولی و درست این نکات موجب می شود که به عارضه های بعد از جراحی دچار نشوید.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

انتخاب جراح سینه ، از پر اهمیت ترین مواردی است که پیش از اقدام به انجام این جراحی باید به آن توجه ویژه ای داشت ؛ چرا که توانایی و تبحر جراح تاثیری مستقیم بر روی ماحصل جراحی دارد.

لازم به ذکر است عدم انتخاب صحیح جراح سینه ، نه تنها سبب خواهد شد نتیجه دلخواه حاصل نگردد ؛ بلکه منجر به مواجهه فرد با عوارض احتمالی ناشی از عمل نیز خواهد شد.

از این رو خانم های محترمی که تمایل به انجام جراحی سینه دارند ، باید در ارتباط با این مقوله مهم ، نهایت دقت خود را بکار گیرند.

دکتر سید مهدی موسوی زاده بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک تهران می باشند. ایشان نتایجی بس درخشان ، در زمینه کلیه اعمال جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی در کارنامه کاری خود دارند.

لذا بانوان عزیزی که متقاضی انجام عمل جراحی پروتز سینه هستند ، می توانند با اطمینان خاطر از کسب نتایج رضایت بخش به مطب ایشان رجوع فرمایند.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

توجه داشته باشید مراقبت های بعد از پروتر سینه ، تقریبا به اندازه مهارت جراح پلاستیک  بر روی نتیجه این عمل جراحی ، تاثیرگذار است.

  • افراد تا 3 هفته بعد از جراحی پروتز سینه ، به هیچ عنوان نباید بر روی شکم یا پهلو بخوابند و تنها مجاز به خوابیدن به پشت می باشند ؛ چرا که در این مدت ، پروتز کردن سینه در حال تثبیت در موقعیت مناسب می باشد.
  • در برخی موارد ، بسته به وضعیت فرد ممکن است پزشک اقدام به گذاشتن درن در سینه بیمار نماید ؛ در چنین مواردی بیمار باید تا زمانی که درن داخل سینه ها قرار دارد ، به خوبی از آن مراقبت به عمل آورد و در زمانی که بهترین جراح پلاستیک در تهران جهت خارج کردن درن ، مشخص نموده به مطب ایشان مراجعه نماید.
  • پیدایش کبودی و ورم در موضع جراحی ؛ از مواردی است که تقریبا بعد از کلیه اعمال جراحی ، رویت می گردد ؛ افراد می توانند در راستای کاهش و همچنین جلوگیری از پیشروی تورم و کبودی ناشی از جراحی ؛ از کمپرس یخ استفاده نمایند.
  • افرادی که جراحی پروتز سینه انجام داده اند ، تا چند وقت بعد از عمل نباید دست های خود را بیش از اندازه حرکت دهند و به طور کلی باید از انجام هر کاری که موجب ایجاد فشار بر روی سینه ها گردد ؛ اجتناب نمایند.این نکته یکی از مهمترین نکات در مراقبت های بعد از پروتز سینه می باشد که فرد باید در رعایت و انجام آن ها دقت بالایی را به خرج دهد.
  • سوتین طبی تجویز شده از مواردی است که بعد از جراحی سینه باید حتما در طول شبانه روز به جز مواقع استحمام ، مورد استفاده قرار گیرد. ( سوتین طبی به تثبیت موقعیت جدید سینه ها و جلوگیری از بروز عوارض احتمالی کمک می کند )
  • زمان مناسب جهت استحمام بعد از عمل پروتز سینه را جراح معالج تان تعیین خواهند نمود.
  • مصرف الکل و دخانیات که کاهش اکسیژن رسانی خون را به دنبال دارند و به کند شدن روند ترمیم زخم های جراحی می انجامند ؛ تا 2 هفته بعد از عمل سینه ، ممنوع می باشد.
  • لازم به ذکر است تمامی توصیه ها و دستورالعمل های مراقبت های بعد از پروتز سینه ، در روز مشاوره و جراحی ؛ توسط جراح برای بیمار شرح داده می شود و بیمار با رعایت این دستورات خواهد توانست دوران نقاهت خود را به خوبی سپری نموده و فرآیند بهبودی خویش را تسریع نماید.

درد در ناحیه سینه بعد از اتمام پروتز پستان :

برای بسیاری ممکن است تجربه درد پس از جراحی در ناحیه سینه اتفاق بیافتد یا در مواقعی که دست های خود را تکان می دهد این احساس را تجربه کند. جای هیچ نگرانی وجود ندارد و این شرایط امری طبیعی بوده و بعد از اتمام دوره نقاهت شما دیگر این احساس درد را نخواهید داشت.

روتین مراقبت های بعد از پروتز سینه :

تمامی نکات و توصیه های گفته شده دکتر برای روز ها و هفته هایی است که شما باید مراقب سلامتی خود و نتیجه بدست آمده باشید. از این رو تمام موراد مورد نیاز را در چهارچوب های زمانبندی شده به شما انتقال می دهد. در ادامه توصیه های مورد نیاز را که جراح پلاستیک و زیبایی ارائه کرده است را مشاهده خواهیم کرد. عبارتند از :

  • اولین هفته :
    طبیعتا در هفت روز ابتدایی بعد از پروتز پستان شما احساس درد و ناراحتی را متحمل هستید. به علاوه تورم و التهاب را به همراه کبودی را نیز تجربه خواهید کرد. تمامی این حالت ها ، عارضه های جراحی می باشد که با رعایت نکات مراقبت های بعد از پروتز سینه می توانید روند درمان و بهبودی آنان را تسریع ببخشید. در صورتی که از بخیه ها مایعی نشت کرد جای نگرانی ندارد و این امری طبیعی به شمار می رود. در این هفته طبق دستورالعمل بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران داروهای تسکین دهنده را براساس زمانبندی مشخص استفاده کنید. جهت کاهش تورم و درد موجود می توانید همراه مصرف داروهای ضد درد که پزشک تجویز کرده است از کمپرس سرد نیز استفاده کنید. از داروهای رقیق کننده خون اصلا استفاده نکنید که برای شما مناسب نخواهد بود.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *