دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش

 جراحی زیبایی گوش ، از جمله اعمال زیبایی محسوب می گردد که به کمک آن می توان مشکلات ظاهری گوش ها را مرتفع نموده و به آن ها ظاهری متناسب بخشید. اگرچه این امر بر کسی پوشیده نیست که میزان مهارت و تبحر جراح متخصص پلاستیک در حصول نتیجه رضایت بخش از اعمال زیبایی تاثیر قابل توجهی دارد ، اما نباید از اهمیت مراقبت های بعد از جراحی گوش غافل شد و آن را نادیده گرفت. رعایت صحیح دستورالعمل های مراقبتی پس از جراحی گوش به قدری حائز اهمیت است که عدم رعایت اصولی آن می تواند نتیجه عمل را تحت الشعاع قرار داده و در آن اثر سوء ایجاد کند شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله حاضر ، در خصوص مراقبت های پس از عمل گوش آگاهی خود را افزایش دهید.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

نکات و مراقبت های ضروری بعد از جراحی گوش :

در جراحی زیبایی گوش ؛ نیز مشابه هر عمل زیبایی می بایست به منظور حفظ نتیجه عمل و تسریع فرآیند بهبودی از یکسری دستورات مراقبتی تبعیت نمود.

در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی گوش می پردازیم :

  • احساس درد پس از هر عمل جراحی ای وجود خواهد داشت و جراحی گوش نیز این قاعده مثتثنی نیست ؛ لذا درد پس از عمل جراحی گوش ، طبیعی بوده و نباید شما را دچار نگرانی کند.
  • لازم به ذکر است که میزان این درد بسیار جزئی و خفیف خواهد بود ؛ اما چنانچه درد ناشی از عمل ، بیش از حد تحمل شما باشد باید حتما موضوع را به اطلاع جراح معالج تان برسانید و در راستای کنترل درد از ایشان کسب تکلیف نمایید.
  • دارو هایی که بهترین جراح پلاستیک در تهران ، برای شما تجویز نموده را به موقع و سر وقت مصرف نمایید ؛ زیرا این داروها می توانند در تسریع روند ترمیم زخم ها و پروسه بهبودی اثرگذار باشند.
  • لازم به ذکر است که داروها را باید به طور کامل مصرف نموده و از قطع آن به صورت خودسرانه اجتناب کنید.
  • تا 2 هفته بعد از جراحی گوش ، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع می باشد ؛ چرا که این موارد سبب کند شدن روند بهبودی می گردند.
  • دوره نقاهت جراحی گوش ، غالبا تا 3 روز خواهد بود ( البته این مقوله به وسعت جراحی بستگی دارد ) و پس از آن ، انجام امور روتین بلامانع خواهد بود.
  • شما باید از استحمام و رفتن به استخر تا چند روز ابتدایی پس از عمل جراحی گوش ، خودداری نمایید.

عدم انجام فعالیت های ورزشی :

یکی از اقدامات مهم در زمینه مراقبت های پس از جراحی گوش ، ممانعت از انجام حرکات ورزشی سنگین است. فعالیت های ورزشی ، جا به جایی وسایل با وزن بالا و یا حتی بلند کردن کودکان موجب وارد شدن فشار به گوش ها می شود. در این شرایط احتمال خونریزی در نواحی تحت درمان وجود دارد.

منع از رانندگی :

بهترین جراح پلاستیک تهران بعد از اتمام روند زیبایی و یا درمانی جراحی گوش به بیمار هد بندی می دهد که این ابزار کمک به تثبیت نتیجه نهایی عمل می کند و همچنین موجب می شود که میزان شنوایی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و در این شرایط بهتر است که شخص رانندگی نکند.

نحوه خوابیدن :

کسی که گوش خود را جراحی کرده باشد بایستی تا مدت ها به پشت بخوابد و تا بهبود کامل نباید به پهلو بخوابد زیرا این کار به معنای این است که سنگینی سر بر روی گوش می افتاد و این امر موجب بیشتر شدن تورم و کبودی های احتمالی می شود. یکی دیگر از مراقبت های بعد از جراحی گوش این امر این است که ، جایگاه سر از بدن بالاتر قرار بگیرد در مواقع استراحت و خوابیدن این شرایط را می توان به کمک چند بالشت برای خود فراهم ساخت.

رعایت رژیم غذایی :

واکنش بدن در برابر میزان تغییرات اعمال شده در جراحی گوش ، کبودی و تورم بعد از آن است که به اصطلاح آن را عارضه بعد از عمل می دانند. و فرد در مراقبت های بعد از جراحی گوش بایستی بر کم کردن میزان این عارضه ها کوشا باشد که روند بهبود خود را تسریع ببخشد. به عنوان نمونه مصرف نمک را در وعده های غذایی کم یا حذف کند. علاوه بر این می تواند با مصرف مایعات بیشتر مانع از یبوست نیز بشود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *