دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت

لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت

لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت ، یکی از روش های کم تهاجمی جهت جوانسازی پوست صورت می باشد که تحت بیهوشی عمومی انجام شده و با استفاده از لیفتینگ ( کشیدگی پوست ) افتادگی و چین و چروک های پوستی را برطرف می کند. این یک جراحی کم تهاجمی برای اصلاح و جوانسازی پیشانی و صورت به حساب می رود. در ادامه می توانید برخی از نمونه کار های لیفت پیشانی را مشاهده می کنید.

00:18
truncate dir-rtl

لیفت پیشانی برای اقایان

کاربردهای لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت

پیشانی ، ناحیه ای از صورت است که با پلک ها و ابروها ارتباطی مستقیم دارد و وجود هر گونه ایرادی در آن زیبایی چهره را به چالش می کشد. لیفت صورت به این روش به دلیل مزایایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

از این رو در برخی موارد شاهد این هستیم که افراد جهت بهبود و اصلاح ایرادات ناحیه فوقانی چهره خود ، دچار سردرگمی شده و نمی دانند در این راستا ، نیاز به چه نوع عمل جراحی ای دارند.

به عنوان مثال ؛ برخی از این افراد برای رفع نقائص بخش فوقانی چهره خود ، درصدد انجام جراحی زیبایی پلک هستند ؛ در حالی که مشکل آن ها ناشی از افتادگی پلک نبوده و نیاز به عمل لیفت آندوسکوپیک پیشانی دارند.

لذا توصیه اکید بر این است که افرادی که تمایل به انجام اعمال زیبایی دارند در ابتدا به پزشک متخصص مراجعه نمایند و پس از مشورت با ایشان و در صورت تایید پزشک ، اقدام به انجام این اعمال نمایند.

به طور کلی هدف از جراحی لیفت آندوسکوپیک پیشانی ، تنها بالا بردن ابروها نمی باشد ، بلکه با انجام این عمل می توان چین و چروک پیشانی را مرتفع نموده و خطوط موجود در این ناحیه را نیز برطرف نمود.

در ارتباط با لیفت آندوسکوپیک صورت نیز باید گفت که ، لیفت آندوسکوپی صورت می تواند سبب رفع افتادگی پوست شده و جوانی و شادابی را به چهره شما بازگرداند.

لیفت آندوسکوپی پیشانی

نحوه لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت

همانطور که پیشتر ذکر شد ، جراحی لیفت پیشانی و صورت تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ دلیل این مسئله انجام بدون مشکل و راحت تر جراحی می باشد.

  • البته ناگفته نماند که در برخی موارد و به تشخیص و صلاحدید پزشک ، می توان این جراحی را تحت بی حسی موضعی نیز انجام داد.
  • پس از این مرحله ، می بایست برش های مورد نظر بر روی پوست بیمار لحاظ گردد.
  • توجه داشته باشید که برش های ایجاد شده در عمل آندوسکوپی پیشانی و صورت در قیاس با روش های قدیمی ، متفاوت می باشد ؛ به نحوی که در این روش 3 الی 5 برش بر روی صورت بیمار ایجاد خواهد شد.
  • این در حالی است که در روش های قدیمی ، تنها یک برش ایجاد می شد اما باید عنوان نمود که طول این برش از برش هایی که در عمل آندوسکوپیک ایجاد می شود ، بسیار کوتاه تر خواهد بود ؛ لذا به دوره نقاهت کوتاه تری نیز نیاز خواهد داشت.
  • پس از ایجاد برش های مورد نظر در صورت و پیشانی ، می بایست آندوسکوپ با نهایت دقت وارد پوست گردد.
  • لازم به ذکر است که آندوسکوپ نوعی ابزار پزشکی مجهز به دوربین و نور می باشد.
  • دوربین تعبیه شده در دستگاه آندوسکوپ بدین سبب می باشد که اطلاعات برداشت شده را به مانیتور متصل به خود منتقل کرده و امکان مشاهده جزئیات بافت ها و نسوج زیرین پوست را برای جراح پلاستیک معالج محقق نماید.
  • در انتهای جراحی ، پزشک متخصص برش های ایجاد شده را به وسیله بخیه های مخصوصی خواهد بست.

مزایای انجام جراحی لیفت آندوسکوپی پیشانی چیست؟

در ادامه برخی از مزایای لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت را بررسی می‌کنیم:

  1. بدون ایجاد برش های گسترده: یکی از مزایای اصلی لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت این است که نیازی به بریدگی‌های بزرگ و جراحی باز نیست. این روش با استفاده از ایجاد برش های کوچک انجام می‌شود که بهبود زمان بهبودی، کاهش خطر عفونت و کاهش زخم‌ها را به همراه دارد.
  2. جوانسازی پیشانی: لیفت آندوسکوپی پیشانی به طور مستقیم بر روی بافت‌های پیشانی تأثیر می‌گذارد و امکان جوانسازی و بهبود ظاهر پیشانی را فراهم می‌کند. این روش از طریق برداشتن بافت‌های متراکم و کشیدن پوست به بالا، تنش را کاهش می‌دهد و خطوط و چین و چروک‌های پیشانی را بهبود می‌بخشد.
  3. زمان بهبودی کوتاه: به دلیل استفاده از برش های کوچک و عدم نیاز به بریدگی باز، زمان بهبودی پس از لیفت آندوسکوپی پیشانی و صورت معمولاً کوتاهتر است. بنابراین زیباجویان ممکن است بیشتر از یک هفته نیاز به استراحت و بازگشت به فعالیت‌های روزمره داشته باشند.
  4. نتایج طبیعی: با استفاده از تکنیک لیفت آندوسکوپی پیشانی، نتایج طبیعی‌تر و یکنواخت‌تری می‌توان به دست آورد. این روش بهبودی برای پوست و بافت‌های زیرین را ایجاد می‌کند و نتایجی طبیعی و هماهنگ با ساختار صورت فراهم می‌کند.

سخن آخر

لیفت اندوسکوپی پیشانی و صورت یکی از راهکار های کم تهاجمی برای رفع چین و چروک است که مطابق با جدیدترین متد روز دنیا انجام می شود. این جراحی بسیار کم تهاجمی است به صورتی که دوران نقاهت آن بسیار کوتاه مدت است. به همین دلیل در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لازم است این جراحی تحت نظارت فوق تخصص انجام شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *