دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی کوچک کردن لب

جراحی کوچک کردن لب

عمل جراحی کوچک کردن لبجراحی کوچک کردن لب

جراحی کوچک کردن لب : لب ها یکی از موثرترین اجزای چهره هستند که در زیبایی صورت ، نقش مهمی ایفاء می کنند. اگر چه امروزه معیارهای زیبایی تا حد قابل توجهی تغییر یافته و افراد عموما تمایل به داشتن لب هایی کلفت و برجسته دارند ؛ اما با این وجود باز هم شاهد آن هستیم که برخی افراد که دارای لب هایی بسیار بزرگ و بیش از اندازه برجسته هستند درصدد یافتن راهی جهت کوچک تر و نازک تر کردن لب های خود می باشند.

افراد در سنین بلوغ با تغییراتی در صورت خود مواجه می شوند. یکی از این تغییرات که بعضی افراد با آن روبرو هستند بزرگ شدن سایز لب ها می باشد.

این دسته از افراد نباید به منظور کوچک کردن لب های خود عجله کنند ، چرا که در پایان پروسه بلوغ به دلیل تکامل رشد اجزای صورت ، سایز لب ها نسبت به دیگر اجزای چهره حالتی طبیعی به خود گرفته و در حقیقت با چهره آن ها تناسب و هارمونی پیدا می کند.

لذا غالبا به افرادی که خواهان کوچک کردن اندازه لب های خود هستند ، توصیه می گردد که تا پایان فرآیند بلوغ ( معمولا تا پایان 20 سالگی ) صبر کنند.

عمل کوچک کردن لب :

در مورد کوچک کردن لب در قدم اول باید توجه داشت که علت بزرگ بودن ظاهری لب چیست و سپس با توجه به آن ، روش درمانی مناسب را برگزید.

در پاره ای موارد ظاهر برجسته لب ها ممکن است ها ناشی از فشار دندانی که از پشت لب اعمال می شود یا در اثر جلو بودن فک باشد که قاعدتا در چنین مواردی با اصلاح وضعیت دندان یا فک بیمار می توان مشکل برجستگی لب ها را مرتفع نمود.

در برخی موارد ، بزرگی ظاهری لب ها ممکن است در اثر یک ضایعه مثل همانژیوم یا ضایعات عروقی باشد یا ممکن است ناشی از یک توده بافت نرم خوش خیم یا بدخیم باشد در این موارد نیز باید درمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

در مواردی که بزرگی لب ها تنها به دنبال بلوغ رخ داده و ناشی از علل زمینه ای نباشد ، جراح پلاستیک از طریق جراحی کوچک کردن لب می تواند نسبت به رفع بزرگی و برجستگی لب ها اقدام نماید.

سخن آخر :

در راستای برطرف نمودن بزرگی و برجستگی لب ها باید تمامی موارد فوق الذکر ، بررسی و آنالیز شوند و در انتها بر اساس این که عامل بزرگی لب ها چیست ؛ روش درمان متناسب آن انتخاب شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *