دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی شکم

جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)

طبق گفته دکتر موسوی زاده فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران ، جراحی زیبایی شکم ، روشی جهت رفع چربی و پوست اضافی شکم بوده و سبب سفت شدن ماهیچه های شکم می شود و طرفداران بسیاری دارد. بنابراین با انجام این جراحی می توان به شکمی صاف و تخت دست یافت. یکی از عمده ترین دلایلی که افراد را راغب به انجام ابدومینوپلاستی می کند ، چاقی موضعی موجود در نواحی شکم و پهلوها می باشد. بنابراین افرادی که با مشکل برجستگی و چاقی مفرط در این نواحی روبرو هستند و در بخش شکم و پهلوها با افتادگی پوست و ترک های فراوان مواجه می باشند و در پی دستیابی به شکمی زیبا و صاف و اندامی ایده آل هستند ، می توانند با انجام عمل زیبایی شکم ؛ به این مهم دست یابند.

جراحی زیبایی شکم یکی از روش‌های پرکاربرد در حوزه جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر و شکل ظاهری شکم به کار می‌رود. این روش معمولا برای افرادی که با چربی اضافی، افتادگی پوست شکم، و یا افتادگی عضلات شکم مواجه هستند، توصیه می‌شود. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، فواید و مراحل ترمیم جراحی زیبایی شکم می‌پردازیم.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی، که با نام تامی تاک نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی زیبایی برای صاف و متناسب کردن شکم است. در این عمل، جراح با ایجاد برش‌هایی در ناحیه شکم، پوست و چربی اضافی را برداشته و عضلات ضعیف شده شکم را سفت می‌کند.

عمل جراحی شکم به چه روش هایی انجام می شود ؟

عمل زیبایی شکم در هر فردی به روش خاصی انجام می گیرد و به طور کلی ، روشی که برای انجام جراحی زیبایی شکم در تهران مورد استفاده قرار می گیرد مبتنی بر شرایط جسمی و روحی افراد ؛ متغیر خواهد بود.

لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی

روش های جراحی زیبایی شکم

  • مینی ابدومینوپلاستی : برای اشخاصی که در ناحیه زیرین شکم خود دچار شلی و افتادگی پوست شده اند ، می تواند موثر واقع گردد. این روش ، تنها به اصلاح بخش تحتانی شکم می پردازد و موقعیت ناف در آن ، جابجا نمی شود.
  • ابدومینوپلاستی کامل : در این روش ؛ به اصلاح کل شکم تا ناحیه زیرین دنده ها پرداخته می شود و بدین منظور یک برش سرتاسری از یک سمت پهلو تا سمت دیگر ایجاد می گردد. به دلیل برداشت پوست اضافی شکم در این روش ، موقعیت ناف نیز در آن تغییر می کند.

کاربردهای ابدومینوپلاستی

  • از بین بردن پوست اضافی و شل شکم: این مشکل می‌تواند بعد از بارداری، کاهش وزن قابل توجه یا افزایش سن ایجاد شود.
  • رفع چین و چروک و خطوط روی شکم : در برخی موارد، افراد با افتادگی پوست شکم یا افتادگی عضلات شکم مشکلات سلامتی فیزیکی نیز دارند. جراحی زیبایی شکم می‌تواند این مشکلات را برطرف کرده و بهبود بخشیده و در نتیجه، سلامت عمومی فیزیکی را نیز بهبود بخشد.
  • سفت کردن عضلات ضعیف شده شکم: ایجاد ظاهری صاف و متناسب در شکم با انجام جراحی زیبایی شکم، شکل ظاهری شکم بهبود می‌یابد و افراد از یک شکل ظاهری مسطح‌تر و تناسب‌ شکم برخوردار می‌شوند.
  • افزایش اعتماد به نفس : برخوردار شدن از شکل ظاهری بهتر و زیبا برای شکم می‌تواند بهبود قابل توجهی در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. افرادی که با مشکلات ظاهری شکم مواجه هستند، ممکن است احساس ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس کنند. جراحی زیبایی شکم می‌تواند به آنها کمک کند تا بازیابی اعتماد به نفس خود را تجربه کنند.
  • بهبود تناسب اندام
  • پوشیدن لباس‌های دلخواه با اعتماد به نفس بیشتر
  • رفع دردهای کمر ناشی از ضعیف بودن عضلات شکم

جراحی پیکرتراشی

چه افرادی مناسب جراحی زیبایی شکم هستند ؟

  • به طور کلی ، تمامی افرادی که از شل بودن و افتادگی شکم رنج می برند و علیرغم انجام فعالیت های ورزشی و رعایت اصولی رژیم غذایی موفق به لاغری در این ناحیه نشده اند ؛ کاندید مناسبی برای انجام این جراحی خواهند بود.
  • لازم به ذکر است که کاندیدای عمل زیبایی شکم باید حداقل از 6 ماه قبل از انجام جراحی ، وزن خود را ثابت نگاه دارند.
  • همچنین افرادی که متقاضی انجام عمل جراحی زیبایی شکم هستند ، باید از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار باشند.

کاندیدای نامناسب جراحی زیبایی شکم

معمولا پیشنهاد می شود ،اشخاصی که به شدت دچار نوسانات وزنی هستند انجام این عمل را به تعویق بیاندازند. این جراحی برای از بین بردن ترک های پوستی استفاده نمی گردد.

دلایل آویزان شدن و شلی پوست شکم

  1. نوسانات وزن
  2. زایمان های متعدد
  3. از دست رفتن خاصیت کشسانی پوست به دلیل افزایش سن

مراحل ترمیم جراحی زیبایی شکم

اصلی ترین مراحل این جراحی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشاوره با پزشک جراح زیبایی: در ابتدا، مراجعه به پزشک جراح زیبایی جهت مشاوره و بررسی وضعیت شکم انجام می‌شود. پزشک با بررسی جزئیات و برآورد نتایج ممکن، بهترین روش جراحی را برای هر فرد تعیین می‌کند.
  2. آماده‌سازی قبل از جراحی: قبل از جراحی، برخی آزمون‌ها و بررسی‌های قبل از عمل، مانند آزمون خون، و همچنین رادیوگرافی شکم انجام شود. همچنین، پزشک ممکن است دستورات خاصی برای مراقبت قبل از جراحی، مانند مصرف داروهای خاص بدهد.
  3. جراحی: در مرحله جراحی، پزشک با استفاده از روش انتخابی بر روی پوست برش ایجاد کرده و با دسترسی به بافت زیرین شکم، اصلاح عضلات شکم و جمع‌آوری چربی اضافی می‌پردازد. جراحی به صورت کامل تحت تأثیر بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می‌شود.

اثراث جانبی جراحی زیبایی شکم چیست ؟

همانطور که انتظار می رود پس از انجام جراحی دچار درد و ورم خواهید بود و بهترین جراح پلاستیک تهران برایتان مسکن تجویز خواهد کرد . کوفتگی و بی حسی از دیگر اثراث جانبی می باشند که ممکن است تا چند هفته ادامه دار باشند. اسکار ،عفونت ،سرگیجه ،تشکیل لخته خون و خونریزی ممکن است از دیگر ریسک های احتمالی باشد

جراحی زیبایی شکم

 

آیا افرادی که قصد بارداری دارند می توانند نسبت به انجام جراحی زیبایی شکم اقدام نمایند ؟

توجه داشته باشید که عضلات عمودی شکم که در جراحی شکم ، سفت شده و قوام یافته اند ؛ در طول بارداری از هم گسسته خواهند شد. از این رو خانم هایی که در آینده تصمیم به حاملگی و بارداری دارند ، باید انجام این جراحی را تا پایان زمان زایمان خود به تعویق بیاندازند ؛ چرا که حاملگی می تواند تغییرات به وجود آمده در عمل زیبایی شکم را در معرض تغییر قرار دهد.

اقدامات قبل از جراحی شکم

  1. افراد قبل از جراحی زیبایی شکم در تهران ، در وهله اول باید نسبت به انتخاب جراح پلاستیک مجرب اقدام کنند ؛ تا به نتایج مطلوبی از این عمل جراحی دست یابند.
  2. افراد پس از انتخاب بهترین جراح پلاستیک ، باید در جلسه مشاوره با ایشان شرکت نموده و خواسته ها و مقاصد خویش از انجام جراحی زیبایی شکم را بازگو نمایند.
  3. از دیگر مواردی که در جلسه مشاوره ، باید از سوی متقاضی جراحی شکم مطرح شود ؛ مطلع ساختن دکتر خوب پلاستیک از حساسیت های دارویی ، سابقه مصرف داروهای خاص و همچنین ابتلا به بیماری های خاص می باشد.
  4. افراد از چند هفته پیش از جراحی شکم ، باید از مصرف الکل و دخانیات پرهیز نمایند ؛ چرا که مصرف این موارد اکسیژن رسانی خون را مختل کرده و می تواند در حین عمل ، جان فرد را به مخاطره بیاندازد.
  5. مصرف داروهای رقیق کننده خون ؛ همانند آسپرین ، ژلوفن ، بروفن و غیره از چند هفته قبل از جراحی زیبایی شکم باید قطع شود.
  6. افراد شب قبل از جراحی شکم ، باید استحمام نمایند زیرا تا چند روز پس از عمل ، امکان حمام نمودن نخواهند داشت.
  7. از 8 الی 12 ساعت قبل از عمل ، خوردن و نوشیدن ممنوع است و افراد باید در روز جراحی ناشتا باشند.

آیا جراحی زیبایی شکم برگشت پذیر است؟

در برخی موارد این سوال مرطرح می شود که آیا جراحی زیبایی شکم برگشت پذیر است؟ چگونه می توان در طولانی مدت از نتیجه ابدومینوپلاستی  بهره برد؟ ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که نتارج جراحی زیبایی شکم برگشت پذیر نیست.

نتایج ابدومینوپلاستی تا حد زیادی ماندگار است، اما می تواند تحت شرایطی برگشت پذیر باشد.

چه عواملی بر ماندگاری نتایج ابدومینوپلاستی تاثیر گذار است؟

اشخاصی که به دنبال انجام دادن جراحی ابدومینوپلاستی هستند بهتر است ازاین موضوع آگاه باشند که این جراحی روشی برای کم کردن وزن، به صورت دائم نیست و به هیچ عنوان نمی توان آن را به عنوان جایگزینی برای فعالیت های ورزشی قرار داد.به عبارتی بعد از انجام جراحی شکم برای کسب بهترین نتیجه، لازم است که همچنان رژیم غذایی مفید و سالمی داشته باشید و ورزش کردن را فراموش نکنید. اگر موفق شوید وزن خود را ثابت نگه دارید نتیجه عمل بسیار ماندگار خواهد بود .

افزایش وزن:

  • اگر بعد از عمل ابدومینوپلاستی وزن خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید، ممکن است پوست و عضلات شکم دوباره به حالت قبل باز گردد.
  • برای حفظ نتایج عمل، باید وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید.

بارداری:

  • بارداری می تواند باعث کشش پوست شکم و ایجاد خطوط جدید روی آن شود.
  • اگر قصد بارداری دارید، بهتر است تا بعد از زایمان برای انجام ابدومینوپلاستی صبر کنید.

افزایش سن:

  • با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و ممکن است به تدریج  افتاده شود.
  • اثرات ابدومینوپلاستی با گذشت زمان و افزایش سن ممکن است تا حدی کاهش یابد.

 عدم رعایت مراقبت های بعد ابدومینوپلاستی:

  • عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل، مانند استفاده نکردن از گن مخصوص، می تواند به برگشت نتایج عمل منجر شود.

با این حال، برخی از نتایج ابدومینوپلاستی دائمی هستند:

  • پوست اضافی برداشته شده، دوباره رشد نخواهد کرد.
  • عضلات شکم که در طول عمل سفت شده اند، تا حدی قوی تر باقی خواهند ماند.

در نهایت، برای حفظ نتایج ابدومینوپلاستی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید.
  • در صورت بارداری، از گن مخصوص استفاده کنید.
  • از کرم ضد آفتاب برای محافظت پوست شکم در برابر نور خورشید استفاده کنید.
  • ورزش های منظم انجام دهید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید.

با رعایت این نکات می توانید تا حد زیادی از برگشت نتایج ابدومینوپلاستی جلوگیری کنید.

هزینه جراحی زیبایی شکم

عمل جراحی شکم ، نوعی جراحی پلاستیک زیبایی محسوب می شود ؛ لذا از آن جا که این عمل جراحی در دسته جراحی های درمانی قرار نداشته و صرفا یک جراحی زیبایی است ، تحت پوشش خدمات بیمه نبوده و خود فرد باید تمامی هزینه های آن را تقبل نماید. لازم به ذکر است احتساب هزینه جراحی زیبایی شکم در تهران ، مستلزم ویزیت حضوری و معاینه متقاضی عمل از سوی جراح پلاستیک می باشد و در غیر این صورت ، امکان تعیین و برآورد هزینه این عمل جراحی وجود ندارد.

مطالب مرتبط