مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوشمراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش : جراحی زیبایی گوش ، از جمله اعمال زیبایی محسوب می گردد که به کمک آن می توان مشکلات ظاهری گوش ها را مرتفع نموده و به آن ها ظاهری متناسب بخشید.

اگرچه این امر بر کسی پوشیده نیست که میزان مهارت و تبحر جراح متخصص پلاستیک در حصول نتیجه رضایت بخش از اعمال زیبایی تاثیر قابل توجهی دارد ، اما نباید از اهمیت مراقبت های بعد از عمل غافل شد و آن را نادیده گرفت.

رعایت صحیح دستورالعمل های مراقبتی پس از جراحی گوش به قدری حائز اهمیت است که عدم رعایت اصولی آن می تواند نتیجه عمل را تحت الشعاع قرار داده و در آن اثر سوء ایجاد کند.

شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله حاضر ، در خصوص مراقبت های بعد از جراحی گوش آگاهی خود را افزایش دهید.

نکات و مراقبت های ضروری بعد از جراحی گوش :

در جراحی زیبایی گوش ؛ نیز مشابه هر عمل زیبایی می بایست به منظور حفظ نتیجه عمل و تسریع فرآیند بهبودی از یکسری دستورات مراقبتی تبعیت نمود.

در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی گوش می پردازیم :

• احساس درد پس از هر عمل جراحی ای وجود خواهد داشت و جراحی گوش نیز این قاعده مثتثنی نیست ؛ لذا درد پس از عمل جراحی گوش ، طبیعی بوده و نباید شما را دچار نگرانی کند.
  • لازم به ذکر است که میزان این درد بسیار جزئی و خفیف خواهد بود ؛ اما چنانچه درد ناشی از عمل ، بیش از حد تحمل شما باشد باید حتما موضوع را به اطلاع جراح معالج تان برسانید و در راستای کنترل درد از ایشان کسب تکلیف نمایید.
  • دارو هایی که پزشک معالج برای شما تجویز نموده را به موقع و سر وقت مصرف نمایید ؛ زیرا این داروها می توانند در تسریع روند ترمیم زخم ها و پروسه بهبودی اثرگذار باشند.
  • لازم به ذکر است که داروها را باید به طور کامل مصرف نموده و از قطع آن به صورت خودسرانه اجتناب کنید.
  • تا 2 هفته بعد از جراحی گوش ، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع می باشد ؛ چرا که این موارد سبب کند شدن روند بهبودی می گردند.
  • دوره نقاهت جراحی گوش ، غالبا تا 3 روز خواهد بود ( البته این مقوله به وسعت جراحی بستگی دارد ) و پس از آن ، انجام امور روتین بلامانع خواهد بود.
  • شما باید از استحمام و رفتن به استخر تا چند روز ابتدایی پس از عمل جراحی گوش ، خودداری نمایید.

دو × 1 =

Call Now Buttonتماس با دکتر