دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی

تمایل به زیباتر شدن به صورت غریزی در همه افراد وجود دارد ، لذا همواره افراد به منظور افزایش زیبایی به دنبال راه های مختلفی هستند. امروزه جراحی بینی یا رینوپلاستی به منظور بهره مندی از زیبایی بیشتر و همچنین درمان برخی بمیاری های ساختاری ، بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است و روزانه بر شمار متقاضیان این پروسه جراحی زیبایی بینی افزوده می شود. در ادامه دکتر سید مهدی موسوی زاده ، بهترین جراح بینی در تهران اطلاعات کاملی از این پروسه زیبایی را ارائه می دهد.

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی با هدف زیبایی ، یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی می باشد که با هدف اصلاح ایرادت ظاهری بینی همراه با حفظ عملکرد اصلی بینی انجام می گیرد. از آن جا که بینی یکی از حیاتی ترین اندام های بدن محسوب می شود ، نقش موثر آن در تنفس و بویایی غیر قابل انکار است و همچنین به دلیل اینکه در مرکزیت صورت واقع شده است قطعا وجود جزئی ترین ایراد در شکل ظاهری آن می تواند زیبایی بینی را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش زیبایی چهره گردد. از این رو جراحی بینی باید به گونه ای انجام پذیرد که بدون ایجاد کوچک ترین خللی بر روی عملکرد حیاتی بینی منتج به افزایش زیبایی فرم بینی شود. لازم به ذکر است که یکی دیگر از مهم ترین مزایای جراحی زیبایی بینی این است که بهبود فرم ظاهری بینی ، سبب افزایش هارمونی و هماهنگی چهره نیز خواهد شد و این اتفاق نهایتا بر زیبایی چهره می افزاید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی پروسه ای است که طی آن فرم بینی به یکی از حالت های فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی تبدیل می شود. در واقع رینوپلاستی نام دیگر جراحی بینی می باشد. در ادامه ویژگی هر یک از این فرم های بینی را شرح می دهیم.

جراحی بینی فانتزی

در جراحی بینی فانتزی ، قوس زیادی در استخوان بینی ایجاد می شود. و به همچنین حفره های بینی به اندازه نسبتا زیادی کوچک می شوند. به علاوه نوک بینی تحت زاویه 105 درجه به بالا می رود. این عمل بینی ، مختص افرادی است که صورت و اجزای صورتشان کوچک می باشند. همچنین جنس بینی آن ها نیز باید استخوانی باشد.

جراحی بینی نیمه فانتزی

در عمل بینی نیمه فانتزی ، قوس متعادلی روی استخوان بینی ایجاد می شود و حفره های بینی به اندازه متعادل تری کوچک خواهند شد. در این متد زاویه نوک بینی نیز تحت زاویه 95 درجه تا 105 درجه به بالا هدایت می شود. این فرم از عمل زیبایی ،عموما برای تمامی متقاضیان عمل زیبایی در بینی مناسب است. اما افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، ممکن است برای خلق چنین فرمی نیاز به گرافت گذاری داشته باشند.

جراحی بینی طبیعی

در تغییر فرم طبیعی بینی ، قوز بینی رفع می گردد. و همچنین افتادگی نوک بینی برطرف شده و زاویه 95 درجه را تشکیل می دهد. این فرم بینی برای افرادی که تمایل دارند ایرادات بینی شان را به نچرال ترین حالت ممکن برطرف کنند ، بسیار مناسب است. تمامی متقاضیانی که بینی استخوانی یا گوشتی دارند ، می توانند از مزایای این فرم از عمل زیبایی بهره ببرند.

فاکتور های تاثیر گذار در نتیجه جراحی بینی

رینوپلاستی می تواند تحت تاثیر بسیاری موارد نتایج متغییری را به ارمغان آورد. از همین رو بایستی با توجه به عوامل تاثیر گذار از روند پیش رو نتیجه عقلانی را انتظار داشت. هرگز نباید نتایج بدست آمده را با دیگر افراد که عمل زیبایی بینی را انجام داده اند مقایسه کرد. به یاد داشته باشید که آناتومی بینی در تمامی افراد با یکدیگر متفاوت می باشد و در نهایت نتیجه پایانی هیچ یک با دیگری یکسان نخواهد بود. از همین رو بهتر است که با مواردی که می توانند بر نتیجه بدست آمده تاثیر بگذارند ، شناخت داشته باشید. عبارتند از :

  • جراح بینی

    با توجه به انتخاب بهترین دکتر عمل بینی می توان نتیجه ای متفاوت را از روند جراحی زیبایی بینی را دریافت کرد. از همین رو هر قدر پزشک با تجربه و ماهر باشد طبیعتا فرم و نتیجه به وجود آمده بهتر و بدون نقص خواهد بود. به یاد داشته باشید که با انتخاب بهترین جراح بینی می توان میزان به وجود امدن عوارض را به حداقل رساند. که این مورد خود می تواند مدت دوره ریکاوری را به حداقل برساند.

  • نوع بینی

    هر فرد مراجعه کننده به دکتر عمل بینی با آناتومی و ساختارهای متفاوتی می باشند و این تفاوت موجب می شود که فرم نهایی بینی با دیگری یکسان نباشد. این علت اصلی منحصر به فرد بودن نتیجه بدست آمده از جراحی زیبایی بینی می باشد. بینی های گوشتی و استخوانی هر یک با ویژگی های متفاوت برای عمل کردن بینی می باشند. یکی مدت نقاهت بیشتری و دیگری کمتر مورد نیاز دارد. به عنوان مثال جراحی بینی گوشتی را می توان بیشتر به فرم طبیعی جراحی کرد اما با جراحی بینی استخوانی را می شود به هر شکلی که فرد میل دارد تغییر فرم داد.

  • خصیصه های صورت فرد زیباجو

    به یاد داشته باشید که قصد شما از عمل زیبایی بینی در واقع بهبود ظاهر صورت می باشد. یعنی با در نظر داشتن ابعاد دیگر اجزا صورت باید اندازه و فرم نهایی بینی را انتخاب کنید که بعد از مشاهده نتیجه به دست آمده مطابق با میل و خواسته شما باشد.

جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی با پوست ضخیم ، غضروف و استخوان نرم و پهنای زیادی که دارند ، جراحی بینی را چالش برانگیز می کنند. بنابراین اگر جنس بینی شما گوشتی است ، دقت بیشتری در انتخاب جراح حاذق داشته باشید. نکته مهمی که در طی جراحی بینی گوشتی باید رعایت شود , ایجاد استقامت در ساختار نرم غضروفی بینی است. غضروف ها و استخوان های نرم نمی توانند فشار ناشی از تغییر فرم را تحمل کنند. اما اگر ساختار آن ها توسط تکنیک گرافت گذاری استقامت یابد ، امکان تحمل فشار را خواهند داشت.

گرافت گذاری چیست؟

گرافت گذاری به شکل های متنوعی انجام می شود ؛ اما عموما غضروف های نرم بینی روی یکدیگر قرار می گیرند و سپس فرم دهی می شوند. چنین قرار گیری در غضروف ها ، استقامت کافی به آن ها می دهد و بدین سان از تغییر فرم و افتادگی بینی جلوگیری به عمل می آورد. لازم به ذکر است که در ین روش باید عمل بینی با تکنیک باز انجام شود.

جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی با پوست نازک ، غضروف و استخوان محکم و عرض کم ، بهترین مدل ها برای جراحی بینی هستند. در طی این فرآیند ، بینی از ناحیه کلوملا یا حد فاصل دو سوراخ بینی باز شده و سپس تغییرات در ساختار آن انجام می شود. گرچه جراحی بینی استخوانی از ایده آل ترین عمل ها محسوب می شود ، اما اگر در طی عمل به جزئیات توجه نشود ، امکان عدم رضایت زیبا جو و حتی مشکلات عملکردی در بینی وجود دارد. بنابراین حتما برای انتخاب جراح بینی حاذق وقت بگذارید.

جراحی بینی - دکتر موسوی زاده

 

مراحل جراحی زیبایی بینی به دست دکتر خوب عمل بینی

بیهوشی عمل بینی

برای اعمال تغییرات به استفاده از روندی جهت عدم احساس درد در اتاق عمل نیاز است که بسته به میزان تغییرات درخواست داده شده می توان از روش های متفاوتی جهت جراحی بینی استفاده کرد. برای این کار در اتاق عمل به تیم بیهوشی ماهری نیاز می باشد که با تیم جراحی همکاری می کنند. استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی با توجه به شرایط جسمانی فرد مراجعه کننده مشخص خواهد شد. در تمام بازه عمل بینی علائم حیاتی فرد در حال بررسی است که در بهترین حالت ممکن بتوان برای زیباجوی گرامی بینی جدیدی را به وجود آورد.

برش در بینی 

برای دسترسی به بهترین جراح بینی تهران باید از تکنیک های عمل بینی استفاده کرد. با استفاده از روش باز و بسته می توان به آناتومی داخلی دماغ دسترسی داشت. برای هر یک در جایگاه مناسبی می توان برش ایجاد کرد. به عنوان مثال برش در تکنیک بازبرای جراحی بینی در زیر کلوملا می باشد و پس از اتمام فرآیند و اعمال تغییرات مورد نیاز با استفاده از نخ بخیه محل برش زده را بخیه می زنند. اما در روش بسته بدین ترتیب نخواهد بود. برش های مورد نیاز را درون بینی به وجود می آورند و پس از تمام شدن روند نیازی به بخیه زدن های بیرونی نخواهد داشت.

اصلاح ایرادات 

بعد از ایجاد برش در محل مد نظر می توان با دسترسی آزاد به ساختار داخلی بینی تغییرات مد نظر را در جراحی بینی توسط دکتر خوب عمل بینی اعمال کرد. با ایجاد این تغییرات می توان بینی جدیدی را برای شخص به وجود آورد. دقت داشته باشید که اولویت دکتر خوب عمل بینی سلامت شما می باشد پس بهتر است که تمامی توقعات شما از روند پیش رو کاملا عقلانی باشد.

بخیه زدن 

پس از تمام شدن پروسه بهترین جراح بینی محل مورد نظر را بخیه زده و پانسمان می کند. خوب است بدانید که بعد از تمام شدن عمل بینی ؛ حالت ورم بینی که در واقع ، یکی از عارضه های احتمالی می باشد شروع به گسترش می کند. برای بهبود این حالت کمی صبر نیاز دارید. بخیه ها به دو صورت جذبی و غیر جذبی هستند ، بخیه های جذبی خود به خود می افتند ولی بخیه ها غیر جذبی بنا به تشخیص پزشک در بازه زمانی یک هفته الی شش ماه پس از جراحی کشیده می شوند . بسیاری از بیماران به دلیل نگرانی از درد کشیدن بخیه ، نوبت کشیدن بخیه های بینی خود را پشت گوش می اندازد ، این کار ممکن است منجر به احساس بوی بد در دماغ که علل آن عفونت در داخل بینی و در صورت عدم درمان ، عفونت در داخل خون و همچنین ایجاد گوشت اضافه در داخل بینی شود ، پس از شما خواهشمندیم از کوتاهی در این مورد خودداری کنید .

تاثیر جنس پوست در جراحی بینی

پوست در جراحی بینی یکی از کلیدی ترین عامل تعیین کننده نتیجه جراحی است. پوست ها به دو دسته کلی نازک و ضخیم تقسیم می شوند ، که هر کدام در کنار فواید ، معایب خود را نیز دارند اما، داشتن پوست نازک تر ، میتواند روند بهبودی پس از جراحی بینی شما سریع‌ تر و آسان‌ تر کند. تغییرات و جزئیات روی بینی شما نیز بیشتر نمایان خواهد شد علل این موضوع، تجربه تورم کمتر این مدل پوست ها نسبت به پوست ها زخیم است. اکثر کسانی که بینی استخوانی دارند ، پوست آن ها نازک است ، به همین علت پزشک دسترسی بیشتری در جراحی دارد.

بینی هایی با پوست زخیم اعم از بینی ها گوشتی ، پزشک در حین جراحی پروسه ای را برای نازک کردن پوست بینی می گذارد. این عوامل یکی از علل هایی هستند که روند بهبودی بینی های گوشتی را نسبت به استخوانی کند میکنند و شما در بازه زمانی یک الی دوساله میتوانید نتیجه نهایی آن را شاهد باشید ، ئر حالی که در بینی استخوانی این پروسه یک ساله است. اگر پوست شما متوسط یعنی نه ضخیم و نه نازک است ، این عامل می تواند به پنهان کردن هرگونه نواقص در چارچوب زیرین بینی شما کمک کند ، همچنین ممکن است نیاز به تغییر شکل کمتری بر روی ساختارهای زیرین بینی انجام شود .

چه موقع نیازمند جراحی بینی هستیم؟

شایع ترین عللی که امروزه سبب گرایش افراد به انجام این جراحی شده اند ، عبارتند از :

  • رفع قوز بینی
  • تصحیح شکل بینی های گوشتی
  • تصحیح غیرقرینگی بینی
  • اصلاح بینی های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ
  • تصحیح بینی هایی که دارای حفره های بزرگ هستند.
  • اصلاح بینی هایی که دچار افتادگی نوک بینی هستند.
  • برطرف نمودن کجی بینی که در اثر شکستگی اتفاق افتاده یا ناشی از عوامل ژنتیکی است.

چه افرادی کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی می باشند ؟

به طور کلی افرادی مجاز به انجام عمل های زیبایی بینی هستند که از شرایط ذیل برخوردار باشند :

  1. از نتیجه این جراحی زیبایی بینی ، توقعات معقولانه ای داشته باشند و به این مسئله آگاه باشند که تغییر فرم در بینی از پیچیدگی بالایی برخوردار است ؛ لذا نباید از این جراحی توقع دستیابی به نتایجی فراتر از حد تصور داشته باشند.
  2. همچنین متقاضیان انجام جراحی بینی در تهران باید از سلامت کامل فیزیکی و روحی برخوردار بوده و سن رشد آن ها نیز به پایان رسیده باشد.

اهداف جراحی بینی

به طور کلی عمل بینی با هدف ایجاد تناسب و زیبایی در چهره افراد انجام می شود. چنین تناسب و زیبایی کلی با اجرای اهداف جزئی تر عملی خواهد شد. این اهداف جزئی شامل موارد زیر هستند:

  1. استخوان بینی بر اساس قوانین زیبایی شناسی تغییر فرم پیدا می کند.
  2. حفره های بینی با توجه به حفظ عملکرد بینی و ایجاد زیبایی تغییر سایز پیدا می کنند.
  3. انحراف بینی رفع می شود.
  4. افتادگی نوک بینی رفع می شود.
  5. زاویه بینی لب بالایی و بینی استاندارد می شود.
  6. پهنای بینی بر اساس فاصله دو چشم تعیین می گردد.

اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی تهران در جراحی بینی

به طور کلی یک بینی متناسب و ایده آل ، علاوه بر نداشتن نقایص ظاهری باید با سایر اجزای چهره نیز توازن و هماهنگی داشته باشد و در حقیقت با صورت شخص ، متناسب باشد. بنابراین موثرترین قدم به منظور دستیابی به بهترین و مطلوب ترین نتیجه از عمل بینی ، مستلزم مراجعه به یک متخصص جراحی پلاستیک متبحر و کاردان می باشد. قاعدتا بهترین جراح پلاستیک حاذق و مجرب ؛ با توجه به تناسبات صورت بیمار و مد نظر داشتن سلیقه او ، بهترین نتایج از جراحی بینی را به ارمغان خواهد آورد.

جراحی زیبایی بینی

آیا امکان جراحی بینی بدون بیهوشی وجود دارد ؟

یکی از بحث هایی که در حوزه رینوپلاستی بسیار مطرح می شود ؛ این است که آیا جراحی در بینی را می توان با بی حسی و بدون بیهوشی کامل انجام داد یا خیر ؟

دکتر موسوی زاده در رابطه با عمل بینی بدون بیهوشی اظهار داشتند : بر اساس کاری که قرار است بر روی بینی انجام گیرد این جواب ، متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال چنانچه فردی دچار کجی تیغه بینی باشد و قرار باشد همزمان با اعمال تغییرات بر روی فرم ظاهری بینی وی ، بر روی تیغه بینی نیز اصلاحاتی انجام گیرد و مشکلات آن مرتفع گردد و همچنین در صورتی که برای اصلاح ظاهر بینی بیمار و طی روند ترمیم و زیباسازی بینی بیمار ، نیاز باشد که از غضروف تیغه بینی او استفاده شود.

در خصوص هر دو حالت فوق باید گفت ؛ از آن جا که تیغه بینی با بی حسی موضعی ، چندان بی حس نشده و این مسئله سبب ایجاد احساس ناخوشایندی در حین عمل برای بیمار می شود ، عموما در چنین مواردی بیهوشی عمومی توصیه می گردد.

لازم به ذکر است تنها در مواردی که نیاز به اصلاح جزئی بر روی نوک یا پشت بینی لازم باشد ، البته مشروط بر این که بیمار از لحاظ روحی – روانی تحمل پذیر باشد ؛ می توان با بی حسی موضعی نیز اقدام به انجام جراحی در بینی نمود.

چه افرادی به سراغ عمل بینی می روند ؟

همانطور که مطالعه کردید ، می دانید که رینوپلاستی روندی است درمانی و زیبایی که امروزه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده اند. در نتیجه افرادی که از ظاهر بینی خود رضایت ندارند و همچنین آن دسته از اشخاص که در ساختار بینی ایراد دارند می توانند از این پروسه بهره ببرند. اشخاصی که سایز بینی آن ها به نسبت دیگر اجزا صورت بزرگ تر است. وجود قوز روی بینی آنان را ناراحت می کند. بروز عارضه هایی در ساختار بینی مانند پولیپ بینی و سینوس همگی این موارد سبب می شود که فرد متقاضی جراحی بینی باشد

آیا جراحی بینی بر روی صدا تغییر ایجاد می کند ؟

در صورتی که پروسه تغییر فرم زیبایی در بینی ؛ به صورت صحیح صورت پذیرد و فرد قبل از عمل بینی ، مشکل تنفسی نداشته باشد با تغییر صدا مواجه نخواهد شد.

به طور کلی در مواردی که بیمار ، پیش از این که تحت عمل جراحی قرار گیرد ؛ دچار انسداد نسبی مجاری هوایی به علت انحراف تیغه بینی باشد یا دچار نارسایی دریچه های بینی باشد ، رزونانس صدا حتما تغییر پیدا خواهد کرد.

البته ناگفته نماند برخی افراد هم هستند که قبل از انجام این پروسیجر زیبایی ، دارای رزونانس طبیعی صدا هستند و مشکل تنفسی ندارند ؛ ولی به علت عارضه عمل ، دچار انسداد نسبی در مجاری هوایی بینی یا نارسایی در دریچه تنفسی می شوند ؛ در این افراد ممکن است که رزونانس و طنین صدا دستخوش تغییراتی گردد.

فیلم جراحی بینی

اقدامات قبل از عمل بینی

  • آزمایش هایی که جراح در روز مشاوره برای تان تجویز کرده را انجام دهید و نتیجه اش را در روز عمل با خود همراه داشته باشید تا در اختیار جراح قرار دهید.
  • از دو هفته قبل از جراحی بینی ، مصرف مسکن هایی نظیر بروفن و آسپرین را به طور کامل متوقف کنید.
  • مصرف الکل و استعمال دخانیات را از حداقل دو هفته قبل از انجام فرآیند جراحی ، قطع کنید ؛ این موارد در فرآین اکسیژن رسانی خون خلل ایجاد کرده و در حین عمل سلامت فرد را به مخاطره انداخته و پس از عمل نیز موجب طولانی شدن پروسه بهبودی می شوند.
  • شب قبل از جراحی ، باید شامی سبک بخورید و از 8 ساعت قبل از عمل ، چیزی نخورید و ننوشید.
  • لازم به ذکر است چنانچه معده در حین جراحی زیبایی بینی ، پر باشد ؛ این امکان وجود خواهد داشت که مواد غذایی داخل معده به مجاری هوایی و تنفسی شما بازگشته و منجر به بروز اتفاقات ناگواری از جمله احساس خفگی شوند.
  • داشتن آرایش برای خانم ها در روز انجام پروسیجر می شود ؛ زیرا مواد آرایشی می تواند در فیلد جراحی ایجاد آلودگی نماید.
  • ریش و سبیل آقایان در روز عمل ، باید در حداقل ممکن باشد.
  • در روز جراحی بینی ، یک لباس آزاد و گشاد یا دکمه دار بپوشیدتا پس از عمل و زمانی که قرار است لباس خود را تعویض کنید ، بینی تان مورد فشار قرار نگیرد.
  • حداقل یک نفر همراه باید در روز جراحی با شما باشد ؛ تا در هنگام ترخیص از مرکز جراحی ، شما را تا منزل همراهی کند.
  • استحمام در شب قبل از انجام فرآیند ، را فراموش نکنید ؛ زیرا به دلیل ممنوعیتی که برای استحمام بعد از عمل بینی وجود دارد ، تا چند روز بعد از عمل مجاز به جمام کردن نخواهید بود.

بارداری در جراحی بینی 

طبق اقدامات قبل از جراحی بینی ، دکتر در میان آزمایشات درخواست شده ، تست بارداری نیز در آن وجود دارد. بدین معنا که بانوانی که احتمال باردار بودن آن ها وجود دارد با خیال راحت اقدام به عمل بینی را انجام دهند. در واقع زنانی که باردار هستند نباید عمل بینی را انجام دهند و از ممنوعیت های زمان بارداری به شمار می آید. مواد بیهوشی در روند رینوپلاستی موجب آسیب به جنین و مادر می شود. در نتیجه خانم ها تا بعد از زایمان بایستی جهت عمل کردن بینی خود بایستی دست نگه دارند.

لزوم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی

نتیجه جراحی های بینی با هدف زیبایی در وهله اول ، وابسته به تبحر و توانمندی جراح بینی می باشد ؛ اما صرفا تجربه و مهارت بالای جراح تضمین کننده نتیجه ایده آل از فرآیند عمل تغییر فرم ظاهری بینی نبوده و عوامل دیگری ؛ از جمله رعایت اصولی مراقبت های بعد از جراحی نیز در کسب بهینه ترین نتایج از این عمل زیبایی دخیل هستند. از این رو با توجه به اهمیت قابل توجه مراقبت های بعد از جراحی بینی ، در ادامه به مهم ترین نکات مراقبتی که باید پس از انجام این پروسیجر رعایت شوند ؛ اشاره داشته ایم.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • افراد بعد از تغییر فرم در بینی ، حداقل به 10 روز استراحت نیاز دارند ؛ باید خاطر نشان شد که استراحت هرگز به منزله خوابیدن مطلق نبوده و افراد باید در این مدت در منزل به آهستگی پیاده روی نمایند تا احتمال لخته شدن خون در پاها به حداقل برسد.
  • جراح معالج داروهایی را به منظور کمک به کنترل درد ناشی از عمل و نیز جلوگیری از ایجاد عفونت ، تجویز می نماید ؛ افراد باید این داروها را به طور مرتب و طبق دستور به مصرف برسانند.
  • داروهایی که سبب رقت خون می شوند ؛ اعم از داروهای حاوی آسپرین تا دو هفته پس از انجام فرآیند عمل ممنوع می باشند ؛ زیرا این داروها ریسک خونریزی در حین عمل و حتی پس از عمل را افزایش می دهند.
  • همه افراد پس از انجام جراحی بینی در تهران ، با ورم و کبودی بخصوص در نواحی اطراف چشم مواجه می شوند ؛ کبودی و تورم از بدیهی ترین عوارض جراحی تهاجمی در بینی می باشند و میزان آن در هر فردی متغیر است.
  • افراد می توانند جهت کمک به کاهش کبودی و تورم و نیز پیشگیری از پیشروی آن ، تا 72 ساعت پس از عمل از کمپرس یخ استفاده نمایند ؛ البته کمپرس یخ هرگز نباید به صورت مستقیم بر روی بینی قرار داده شود.
  • کاهش مصرف نمک و ادویه و مصرف نوشیدنی های همچون آب کرفس و آناناس ، در کاهش تورم بینی تاثیر قابل ملاحظه ای دارند.
  • صحیح خوابیدن بعد از انجام این فرآیند نیز می تواند به کاهش ورم بینی کمک کند ؛ لذا توصیه می شود تا چند وقت بعد ازانجام فرآیند تغییر فرم بینی فقط در حالت طاقباز ( به پشت ) بخوابید و از خوابیدن به شکم و پهلو اجتناب فرمایید.
  • مصرف سیگار و الکل باید به مدت 2 هفته بعد از انجام این پروسیجر متوقف گردد ، زیرا این مواد فرآیند اکسیژن رسانی خون را مختل کرده و روند بهبودی را کند می کنند.
  • گچ مخصوصی که بر روی بینی قرار داده می شود باید تا 10 روز بر روی بینی باقی بماند و در این مدت از خیس شدن آن جلوگیری شود.
  • مادامی که گچ بر روی بینی قرار دارد ، شستشوی صورت و استحمام ممنوع می باشد ؛ زیرا خیس شدن گچ سبب شل شدن آن شده و در نتیجه دیگر قادر نخواهد بود از فرم جدید بینی محافظت به عمل آورد.
  • از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین و پرتحرک و همچنین بلند کردن اشیاء با وزن بیش از 3 کیلوگرم ؛ تا 3 ماه بعد از جراحی بینی ، باید پرهیز شود.
  • افراد تا 2 ماه بعد از تغییر فرم در بینی ، مجاز به استفاده از انواع عینک ؛ اعم از طبی و آفتابی نمی باشند.

هزینه جراحی بینی 

نرخ قیمتی که برای انجام رینوپلاستی تعیین می شود. بر پایه معیار های مختلفی مشخص می شود. در نتیجه برای هریک از انواع جراحی ها نرخ و مصوبه متفاوتی دارد. عمل انجام شده بر روی بینی به علت های متفاوتی موجب می شود که قیمت نهایی متفاوت خواهد بود. جراحی بینی به دلیل اینکه روندی است که در راستای درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه احتمال دارد که فرد متقاضی در روند درمان و بهبود ایراداتی شبیه به بهبود پولیپ بینی یا سینوس بخواهد که از فرآیند زیبایی ظاهر نیز بهره ببرد در نتیجه طبیعتا هزینه پروسه بیشتر خواهد شد. احتساب قیمت در ارتباط با این روند به موارد بسیار وابسته است. عبارتند از :

  • دستمزد جراح بینی
  • میزان تغییرات اعمال شده
  • نوع بینی
  • میزان ایرادات بینی
  • تیم بیهوشی
  • کلینیک از لحاظ جغرافیایی
مطالب مرتبط