دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی

امروزه بخصوص در دهه اخیر ، جراحی زیبایی بینی جزو پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود. از این رو عده کثیری از افراد با اهداف مختلفی درصدد انجام این جراحی هستند. بدین ترتیب در ادامه مطلب قصد داریم فرآیند جراحی بینی فانتزی را شرح دهیم. برای تجربه جراحی بینی زیبا توام با سلامتی باید نکاتی رعایت شود. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

جراحی بینی فانتزی

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه جراحی بینی باید در نظر داشت ، رعایت تناسب بینی با دیگر عناصر چهره می باشد. زیرا یک بینی ایده آل ، افزون بر این که باید عاری از هر نوع نقص یا ایرادی باشد ؛ باید دارای هماهنگی و توازن متناسبی با سایر اجزای صورت نیز باشد تا به این ترتیب بر زیبایی چهره نیز بیافزاید.

جراحی بینی فانتزی چیست ؟

عمل بینی با فرم فانتزی ، یکی از مدل های جراحی زیبایی بینی است که از ویژگی های ذیل برخوردار است :

  • اندازه ای بسیار کوچک
  • سر بالا بودن نوک بینی
  • دارای حفره هایی بسیار کوچک
  • و دارای قوسی جزئی از نمای نیمرخ

بر اساس خصوصیاتی که برای بینی فانتزی برشمردیم ، باید گفت که این پروسه زیبایی نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد ؛ در نتیجه انجام آن مستلزم مهارت بالای جراح پلاستیک است.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی :

  • انتخاب بهترین جراح بینی
  • انجام آزمایش های خواسته شده
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • منع مصرف ، نوشیدنی های حاوی الکل
  • از داروهای رقیق کننده خون هفت روز قبل از عمل خودداری کنید.
  • هرگونه حساسیت دارویی و خوراکی را به دکتر اطلاع دهید.
  • سابقه های بیماری زمینه ای را به پزشک بگویید.

جراحی بینی فانتزی برای چه افرادی مناسب است ؟

  • بینی فانتزی که در اصطلاح عامه به بینی عروسکی نیز موسوم است ، در میان خانم ها طرفدار بیشتری دارد.
  • لازم به ذکر است که امکان انجام عمل بینی با فرم فانتزی برای تمامی افراد وجود ندارد ، چرا که این مدل از بینی به دلیل ویژگی هایی که دارد ؛ بیشتر برای افرادی مناسب می باشد که اجزای چهره آن ها ظریف و کوچک است.
  • از این رو تغییر فرم بینی با فرم فانتزی، برای افرادی که از صورتی بزرگ برخوردارند و دیگر عناصر چهره شان نیز بزرگ است ، گزینه مناسبی نخواهد بود.
  • به علاوه افرادی که بینی گوشتی دارند نیز به خاطر این که پوست بینی ضخیمی دارند ، مسلما تغییرات ایجاد شده در بینی آن ها به خوبی قابل رویت نخواهد بود ؛ لذا امکان کوچک کردن بیش از حد بینی و همچنین سربالا کردن بیش از اندازه نوک بینی در بینی های گوشتی وجود ندارد و بهترین مدل برای جراحی بینی گوشتی ، به سبک طبیعی است.

تفاوت مدل بینی طبیعی و فانتزی :

در نوع طبیعی ، فرم بینی به حالت نرمال و طبیعی خواهد بود و کمترین میزان تغییرات را خواهد داشت. فاصله بین نوک بینی و لب بالایی در این مدل 90 درجه خواهد بود. بر روی تیغه بینی هیچگونه قوسی وجود ندارد. اما در گونه فانتزی که به عروسکی نیز معروف است ، بر روی تیغه بینی قوس وجود دارد و سوراخ های بینی جمع تر است.

همچنین میزان فاصله نوک بینی با لب بالایی به نسبت مدل طبیعی بیشتر است. نوک آن حالتی سر بالا دارد. این نوع از مدل بینی را عمدتا بانوان انتخاب می کنند و به عبارتی بیشترین میزان درخواست را در میان خانم ها به خود اختصاص داده است.

جراحی بینی فانتزی آیا درد دارد ؟

رینوپلاستی ، پروسه ایمن و تهاجمی است که در راستای درمانی و زیبایی برای افراد متقاضی انجام می شود. در روند انجام عمل از شیوه تزریق بیهوشی عمومی جهت اعمال تغییرات درخواستی استفاده می شود. در نتیجه فرد در این بازه هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد و به اصطلاح شخص به حالت خواب رفته است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

به طور کلی هدف از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، اصلاح و ترمیم ساختار خارجی بینی می باشد.

لازم به ذکر است که بعد از جراحی زیبایی بینی ، باید یکسری دستورالعمل ها را رعایت نمایید تا بهبودی کامل حاصل گردد.

در ادامه به شرح مهم ترین این دستورالعمل ها پرداخته ایم.

  • استراحت بعد از عمل زیبایی بینی

روز اول پس از ترخیص از محل جراحی ، حتما استراحت کافی داشته باشید و برنامه غذایی خود را با مصرف مایعات آغاز کنید.

  • کمپرس یخ بعد از عمل زیبایی بینی

استفاده از کمپرس سرد تا دو روز پس از جراحی بینی فانتزی ( هر دو ساعت یکبار و هر بار 20 دقیقه ) می تواند به کاهش کبودی و ورم بینی و نیز جلوگیری از پیشروی آن کمک شایانی نماید.

  • مصرف دارو بعد از پروسیجر

پزشک معالج شما جهت کمک به کنترل و التیام درد احتمالی ناشی از جراحی تهاجمی ، برای تان داروهایی را تجویز خواهند نمود که شما باید آن ها را به طور مرتب مصرف کرده و از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنید.

 

  • نحوه خوابیدن صحیح بعد از جراحی

یکی دیگر از مواردی که پس از انجام این پروسیجر باید مورد توجه قرار گیرد ، اجتناب از خم کردن سر تا چند وقت پس از عمل می باشد.

لذا توصیه می شود در زمان استراحت یا خواب ، به حالت نیمه نشسته خوابیده و دو بالش زیر سرتان بگذارید. ( این کار به بهبود گردش جریان خون و کاهش کبودی و تورم بینی کمک می کند )

  • تغذیه صحیح بعد از عمل زیبایی بینی

به طور کلی طی روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی فانتزی ، فقط از غذاهای نرم و رقیق مثل سوپ و فرنی استفاده کنید و پس از آن می توانید از غذاهای معمول سفره میل فرمایید.

البته توجه داشته باشید که پس از عمل ، تا مدتی باید از خوردن غذاهایی که نیازمند جویدن به مدت طولانی هستند خودداری کنید.

  • قوانین استحمام

تا زمانی که اسپلینت بر روی بینی تان قرار دارد از شستن سر و صورت خود و حمام کردن اجتناب کنید ( در صورت ضرورت استحمام ، تنها از گردن به پایین خود را بشویید و برای شستن موهای تان نیز از روشی که در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد تبعیت کنید )

  • خودداری از حرکات اضافی صورت

حداقل تا 2 هفته بعد از تغییر فرم بینی ، از انجام حرکاتی مانند خندیدن ، گریه کردن ، صحبت کردن طولانی و عطسه کردن با دهان بسته پرهیز نمایید. ( در هنگام عطسه ، دهان خود را باز نگه دارید )

هزینه جراحی بینی فانتزی

این پروسیجر ، در دسته جراحی های زیبایی بینی به شمار می رود ، در نتیجه هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار نداشته و خود فرد ملزم به پرداخت کلیه هزینه های آن می باشد.

جهت اطلاع از هزینه عمل بینی فانتزی ، باید به مطب جراح پلاستیک مراجعه فرمایید و تحت معاینه قرار گیرید.

جراحی بینی فانتزی

سخن آخر

افرادی که خواهان انجام جراحی بینی فانتزی هستند ؛ علاوه بر این که  باید در انتخاب جراح بینی ، بسیار دقت نمایند می بایست این مسئله را نیز در نظر داشته باشند که مدل بینی فانتزی ، متناسب با چهره آن ها هست یا خیر ؛ که این موضوع در جلسه مشاوره پیش از عمل از سوی جراح بینی بررسی می شود. و در صورت نیاز عمل بینی نیمه فانتزی یا طبیعی پیشنهاد می شود.

توجه داشته باشید که تبعیت از تصمیم جراح بینی می تواند شما را در راستای رسیدن به یک نتیجه ایده آل و رضایت بخش از انجام پروسه یاری دهد ؛ لذا در صورتی که با بی توجهی به نظر جراح معالج خود تصمیم به انتخاب مدل بینی بگیرید ممکن است پس از عمل ، از نتیجه این تغییر خود دچار نارضایتی شوید.

سوالات متداول :

آیا جراحی بینی با لیزر امکان دارد ؟

جواب قطعی این روش عملا خیر است. زیرا این تنها یک حقه کاذب در راستای تبلیغات می باشد.

آیا پس از جراحی بینی فانتزی احتمال افتادن نوک بینی وجود دارد ؟

در روند عمل بینی ساز و کارهای نگه دارنده ای به وجود می آیند که باعث جلوگیری از افتادن نوک بینی می گردد.

مطالب مرتبط