دکتر سید مهدی موسوی زاده
Search
Close this search box.
بازسازی لاله گوش

بازسازی لاله گوش

این جراحی زمانی انجام میگیرد که شخص از بدو تولد ظاهر گوش او با مشکل مواجه باشد و در سنین بالاتر تصمیم به بهبود ظاهر و فرم آن را دارد. بازسازی لاله گوش می تواند برآمدگی در گوش و همچنین ایجاد تقارن و همسان سازی را به وجود بیاورد. این روند را عمدتا توسط جراح پلاستیک برای بیمار مورد انجام واقع می شود. از این رو می توان برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی ترمیمی لاله گوش بهترین جراح را از میان دکترهای حاضر انتخاب کرد. اگر فرم لاله گوش شما نیز ایراد دارد بهتر است که تمامی توصیه های گفته شده توسط دکتر سید مهدی موسوی زاده ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک را به خوبی با دقت مطالعه کنید.

درباره بازسازی لاله گوش چه می دانید؟!

تعداد زیادی از افراد از همان دوران کودکی ، دچار بدفرمی ظاهر گوش بوده و با مشکلاتی اعم از برآمدگی و برجستگی بیش از حد گوش ها ، عدم تقارن گوش ها و مواردی از این قبیل روبرو هستند. بدفرمی ظاهری گوش ها مشکلی است که از میزان اعتماد به نفس می کاهد ، این عارضه در اکثریت موارد به دلیل عدم رشد مادرزادی لاله گوش و مجرای خارجی آن رخ می دهد که در اصطلاح میکروتیا نامیده می شود ؛ البته این عارضه ممکن است در اثر حوادث نیز ایجاد گردد.

انواع میکروتیا

بدشکلی لاله گوش به چهار درجه تقسیم می گردد که از قرار ذیل می باشند :

  1. میکروتیا درجه یک : در این حالت اندازه گوش بیمار از حد طبیعی ، کوچک تر می باشد اما اکثر ساختارهای گوش وی موجود می باشند ؛ از این رو افت شنوایی در این موارد ناچیز است.
  2. میکروتیا درجه دو : در این حالت ، قسمت هایی از بخش خارجی گوش موجود نیستند.
  3. میکروتیا درجه سه : در این موارد ، به طور کلی بخش خارجی گوش وجود ندارد.
  4. میکروتیا درجه چهار : متاسفانه در این حالت نه تنها بخش خارجی گوش وجود ندارد ، بلکه کانال گوش نیز موجود نمی باشد ؛ به این حالت اصطلاحا آنتونیا اطلاق می گردد.

دکتر سید مهدی موسوی زاده ، فوق تخصص جراحی پلاستیک ، بهترین جراح پلاستیک ، قادر به درمان انواع ناهنجاری مادرزادی لاله گوش می باشند و با انجام جراحی لاله گوش و اصلاح بدفرمی ظاهری گوش ها ، تحقق دستیابی به گوش هایی با فرم متناسب و نرمال را برای بیماران خود فراهم می آورند.

بازسازی لاله گوش

جراحی بازسازی لاله گوش

اختلال در رشد لاله گوش ، افزون بر تاثیر سوئی که بر ظاهر گوش ها ایجاد می کند ، سیستم شنوایی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد ؛ لذا کودکانی که با این اختلال متولد می شوند عموما با کاهش شنوایی متوسط تا شدید مواجه خواهند بود. خوشبختانه امروزه امکان درمان این بیماران محقق شده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. در حال حاضر به منظور اصلاح این اختلال مادرزادی و بازسازی کامل لاله گوش ، باید عمل بازسازی لاله گوش صورت پذیرد. جراحی بازسازی لاله گوش ، در حقیقت نوعی عمل ترمیمی است که در بیماران مبتلا به میکروتیا مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که سن مناسب برای انجام این جراحی ، بازه 5 الی 8 سالگی می باشد ؛ زیرا در این رده سنی رشد گوش ها خاتمه یافته است. ناگفته نماند که کودکان مبتلا به میکروتیا ، علاوه بر موارد فوق ؛ در معرض ابتلا به عفونت گوش نیز قرار دارند و از این رو حتما باید مازاد بر انجام جراحی ترمیم لاله گوش ، در راستای درمان عفونت گوش نیز تحت درمان قرار گیرند.

کاندیدای مناسب جراحی بازسازی لاله گوش

اشخاصی که شرایط ذیل در مورد آن ها صدق می کند ؛ کاندید مناسبی برای جراحی بازسازی یا ترمیم لاله گوش می باشند :

  1. افرادی که از لحاظ فیزیکی از سلامت لازم برخوردار بوده به هیچ نوع بیماری جدی یا فعالی دچار نیستند.
  2. کودکانی که حداقل 5 سال سن داشته و توانایی ایراد احساسات خود نسبت به جراحی را دارا هستند.
  3. افرادی که توقعات معقولانه و انتظارات مشخصی از این عمل جراحی دارند.

مدت زمان ماندگاری نتایج جراحی بازسازی گوش چقدر است ؟

نتایج جراحی زیبایی گوش ، ماندگاری بالایی داشته و در صورت عدم رویارویی با هر گونه حادثه یا سانحه ای که وضعیت یا شکل گوش ها را تحت الشعاع قرار دهند ؛ ماحصل این جراحی تا پایان عمر باقی خواهد ماند.

جراحی بازسازی لاله گوش به چه صورت انجام می شود؟

همانطور که می دانید وجود مشکل در شکل ظاهری و لاله گوش می تواند مادرزادی باشد و از بدو تولد با فرد همراه باشد. اما در سنین بالاتر قصد بهبود ظاهر را داشته باشد. بدین ترتیب بهتر است که مراحل عمل بازسازی لاله گوش را بدانید.

  • بیهوشی یا استفاده از بی حسی موضعی
    با مراجعه به جراح پلاستیک و معاینه اولیه با در نظر گرفتن سلامت و وضعیت بیمار یکی از روش های بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی را برای انجام جراحی بازسازی لاله گوش انتخاب خواهد کرد. این کار در واقع برای عدم احساس درد و آرامش بیمار مورد انجام قرار می گیرد.
  • ایجاد برش
    برای بهبود وضعیت لاله گوش می بایست بر ناحیه مد نظر برشی ایجاد کرد که روند تغییر و بهبود را اعمال کرد. بدین ترتیب دکتر با استفاده از تیغ جراحی می تواند این کار را انجام دهد.
  • بخیه ها
    برای فیکس کردن و تنظیم لاله گوش که دستخوش تغییر بوده است در روند جراحی بازسازی لاله گوش می توان از بخیه برای بستن برش های ایجاد شده استفاده کرد.

آیا جراحی گوش عوارض دارد ؟

جراحی گوش نیز ، مانند سایر انواع جراحی ( درمانی یا زیبایی ) عوارضی ممکن است ایجاد کند. خونریزی ، پاره شدن بخیه ها ، ایجاد جای زخم غیرطبیعی در محل برش جراحی ، بازگشت گوش به حالت سابق ؛ از جمله عوارض و خطراتی هستند که در صورت انتخاب نادرست جراح و انتجام ناصحیح جراحی ممکن است حادث گردند. لازم به ذکر است که در صورت وقوع هر یک از موارد مذکور ، امکان آن وجود دارد که نیاز به انجام جراحی ترمیمی ضرورت یابد.

هزینه جراحی بازسازی لاله گوش چقدر است ؟

پیش از آن که تحت این عمل جراحی قرار گیرید ، باید در جلسه مشاوره قبل از عمل شرکت کرده و تحت ارزیابی و معاینات بالینی قرار گیرید. در این جلسه ، پزشک اقدام به معاینه کلینیکی شما نموده و در خصوص اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از عمل ، خطرات و عوارض احتمالی این جراحی و هزینه های آن با شما صحبت خواهند کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *